هر نوع تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افراد برای درخواست وجه برای دریافت خدمات تامین اجتماعی قطعا کلاهبرداری است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، روابط عمومی تامین اجتماعی مازندران اعلام کرد: هر نوع تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افراد و یا نمایندگان شرکتهایی تحت عنوان همکار سازمان تأمین اجتماعی برای تقاضای وجه در قبال ارائه کارت هوشمند درمان و هر خدمت بیمهای و درمانی قطعا کلاهبرداری بوده و هرگز از سوی این سازمان انجام نمیشود.
با وجود هشدارهای مکرر سازمان تأمین اجتماعی و تأکید این سازمان مبنی بر اینکه هیچگاه تماسی از سوی این سازمان برای دریافت وجه در قبال خدماتی از قبیل ارائه کارت هوشمند درمان، کارت طلایی و... با بیمه شدگان و بازنشستگان انجام نمیشود، متاسفانه شاهد فریب برخی از بازنشستگان و بیمه شدگان توسط افراد کلاه بردار هستیم.
بیمه شدگان و بازنشستگان توجه داشته باشند که در مواردی کلاهبرداران پس از دسترسی به برخی اطلاعات افراد از قبیل نام و نام خانوادگی، کد ملی، نشانی و شماره تلفن افراد و یا شعبه محل بیمه پردازی اقدام به تماس و مراجعه میکنند و لازم است که عموم مردم و بویژه بیمه شدگان و بازنشستگان به صرف مشاهده برخی اطلاعات و یا ظاهر موجه افراد فریب نخورند.
بار دیگر از بیمه شدگان و بازنشستگان عزیز سازمان تأمین اجتماعی درخواست میشود، توجه داشته باشند که الکترونیکی شدن نسخه نویسی و حذف دفترچههای تأمین اجتماعی به هیچ عنوان منجر به دریافت وجه از بیمه شدگان و بازنشستگان به منظور ارائه کارت نخواهد شد.
بیمه شدگان و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در صورت مواجهه با تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افرادی برای دریافت وجه؛ موضوع را به پلیس و مراجع قضایی اطلاع دهند و برای کسب اطلاع بیشتر و دریافت مشورت با مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی با شماره تلفن ۱۴۲۰ تماس بگیرند.