از ابتدای امسال تاکنون ۹ هزار و ۳۷۹ تماس با سامانه ۱۴۸۰ بهزیستی خوزستان برقرار شده است .
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان گفت : از ابتدای امسال تا کنون ۹ هزار و ۳۷۹ تماس با سامانه ۱۴۸۰ بهزیستی خوزستان برای دریافت خدمات مشاوره و روانشناختی برقرار شده است .
علی حسن زاده افزود: از این تعداد ۵۴۳ تماس مربوط به اضطراب ناشی از کرونا و فشار روحی و روانی ناشی ازآن بوده است.
وی با بیان اینکه پارسال در مجموع ۲۹ هزار و ۱۳۰ تماس در سامانه ۱۴۸۰ خوزستان ثبت شد ادامه داد: از این تعداد ۹۷۸ تماس آن به دلیل اضطراب ناشی از کرونا بود.
معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان بیان کرد: خدمات مشاوره بهزیستی، بیشتر در زمینه اختلاف خانوادگی، اعتیاد، کودک و نوجوان، مسایل شغلی و حقوقی، تحصیلی، تربیتی و مشاوره پیش از ازدواج و خانواده، استرس و اضطراب است.
وی افزود: سامانه مشاوره ۱۴۸۰ برای دریانوردان که ممکن است به دلیل دوری از خانواده دچار مشکلات روحی شوند نیز برقرار است.
حسن زاده با اشاره به اینکه بیشترین آمار تماس با این سامانه در حوزه اختلافات خانوادگی افزود: پس از آن مشکلات کودک و نوجوان، و سپس مشکلات زوجین بالاترین آمار تماس با صدای مشاور ۱۴۸۰ را داشتهاند که ازخدمات تخصصی این واحد برخوردار شدند.
معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان ادامه داد: این سامانه از ساعت هشت تا ۲۰ در طول هفته و روزهای تعطیل رسمی (غیر از جمعه) فعال است و شهروندان میتوانند مشکلات و معضلات خود را با مشاوران و کارشناسان مطرح کنند و در صورت لزوم تماس گیرنده به مراکز مشاوره دولتی و خصوصی، روانپزشک و یا خدمات اورژانس اجتماعی ارجاع داده میشود.
بیشتر بخوانید : پایش هزاران پرونده در مراکز مثبت زندگی بهزیستی خوزستان
سامانه ۱۴۸۰، خط مشاوره تخصصی تلفنی رایگان است که کارشناسان متخصص بهزیستی در حوزههای مختلف، به مردم مشاوره ارایه میدهند. ارتقای سطح سلامت روانی و اجتماعی جامعه، از مهمترین اهداف راهاندازی این سامانه است.