طرح نظارت فراگیر مردمی با هدف تسریع در پیگیری و حل مشکلات شهری در اهواز اجرا شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، سرپرست شهرداری اهواز گفت: این طرح با هدف تسریع در پیگیری و حل مشکلات شهری راهاندازی شده و شامل چند فاز از جمله سرکارگر، مسئول خدمات، مسئول ناحیه، شهردار ناحیه و معاون خدمات شهری است که به صورت پایلوت از مناطق ۲ و ۸ آغاز میشود.
علیرضا عالیپور افزود: این عناوین در مساجد هر محله نصب میشود و شهروندان هر مشکلی داشته باشند میتوانند در تماس تلفنی با این افراد مشکلات محله خود را برطرف کنند.
وی با اشاره به اینکه در موضوعات مدیریت شهری هدف ما شهرمحوری و شهروندمحوری است و باید آن را تحقق ببخشیم، ادامه داد: شهر با شهروند معنا پیدا میکند و همه شهروندان علاوه بر شهروندی، مسئول هم هستند.
عالیپور خاطر نشان کرد: مدیریت شهری با نگاه شهروندمحوری ابعاد مثبت زیادی دارد و گشایشی که از این طریق در مسیر مدیریت شهری ایجاد میشود، بیشتر خواهد بود.
سرپرست شهرداری اهواز گفت: در همه لایهها و سطوح مدیریت شهری از سیاستگذار گرفته تا لایه راهبردی و استراتژیک و لایه تاکتیکی و تکنیکی اگر در کار یکی از این لایهها اختلال ایجاد شود، عملکرد کل مجموعه زیر سوال میرود. اما لایهای که تاکنون مورد توجه قرار نگرفته لایه شهروند است، یعنی شهروند نمیداند ما در چه وضع پر مشکلی هستیم. اگر شهروند را سهیم و شریک بدانیم و وارد موضوع مدیریت شهری کنیم، برای ما منافع دارد.
وی ادامه داد: لایه خدماتی باید خود را نسبت به شهروند پاسخگو بداند و در لایه تماس مدیریت شهری با شهروندان که لایه کارشناسان است، اتفاق خوب رقم بخورد تا مدیریت دچار اشکال نشود.
بیشتر بخوانید :اقدامات شهرداری اهواز و آبفا برای جمعآوری آبهای سطحی
سرپرست شهرداری اهواز گفت: بستگی دارد نگاه به شهروند چه باشد و به جای اینکه نگاه منفی به شهروند داشته باشیم باید دیدگاههایمان را اصلاح کنیم و اگر ما شروع کنیم اتفاق خوب خواهد افتاد. نباید دست روی دست بگذاریم و بگوییم نمیشود.