مدیر عامل شرکت ملی پست ایران: در ایام شیوع بیماری کرونا که کارکنان ما بدون وقفه و تعطیلی کار کردند تلاش کردیم اقداماتی برای بهبود معیشت آنها انجام دهیم.
آقای رمضانعلی سبحانی فر در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: شرکت ملی پست، شرکای مبتنی بر اصول درآمد - هزینه است و از دولت بودجهای دریافت نمیکند، اما برای اینکه حقوق همکارانمان تضییع نشود در ایام شیوع بیماری کرونا که جزو گروه یک شغلی موظف به خدمات رسانی بودیم، تلاش کردیم براساس عملکرد همکارانمان حقوق پرداخت کنیم.
وی گفت: همکاران به تعداد مرسولاتی که توزیع میکردند بعد از ثبت در سامانه تلاش میشد به همین میزان افزایش حقوق داشته باشند و ما از سال جدید این مبلغ را حدود ۳۰ درصد هم افزایش دادیم.
مدیر عامل شرکت ملی پست ایران افزود: در بخش رفاهی هم در سال گذشته مبلغی پرداخت نمیشد، اما تلاش کردیم ماهانه حدود یک میلیون تومان پرداخت کنیم تا جبران زحمات آنها شود.
آقای سبحانی فر گفت: اگرچه همکاران ما در این ایام تحت فشار بودند، اما پست هیچ چارهای جز ارائه خدمت در همه ایام سال را ندارد و ما همانند بیمارستان و بانک باید همیشه فعال باشیم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا افزایش حقوق با توجه به افزایش درآمدها بوده است؟ افزود: ما در اصل به نوعی ساماندهی و مدیریت منابع کردیم و ما در این ایام شاهد افزایش حجمی محصولات بودیم به این ترتیب که اگر در گذشته مرسولات در حد یک پاکت یا بسته یک کیلوگرمی بود، هم اکنون وزن برخی مرسولات تا ۳۰ کیلوگرم هم میرسد.
مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت: تعرفه شرکت ملی پست ایران از دو سال گذشته تغییری نکرده است و ما براساس تعرفه کمیسیون تنظیم مقررات عمل میکنیم در صورتی که شرکتهای خصوصی افزایش قیمت دادند و دولت باید تفاوت نرخ خدمات پایه را به نسبت تعرفه کمیسیون تنظیم مقررات و براساس قیمت تمام شده پرداخت کند که متأسفانه تاکنون پرداخت نشده و مشکلات ما را بیشتر کرده است.