اعتصاب لکوموتیورانان آلمانی که خواهان دریافت حقوق بیشتر و شرایط کاری بهتر هستند، ترددهای ریلی درون و برون شهری را مختل کرد.
این خبرگزاری در ادامه افزود: این اعتصاب ریلی سراسری، بخشهای عظیمی از سامانههای ریلی روزانه و دورمسافت را دچار وقفه کرد. دیروز، چهارشنبه، گردشگران برای اجرای برنامههای (از پیش تعیین شده) سفرشان به دردسر افتادند و کودکان (محصل) آلمانی ساکن شهرهای بزرگ نظیر برلین نیز برای رفتن به مدرسه، با ازدحام زیادی در اتوبوسها و تراموها روبرو شدند. به گفته یک مقام «شرکت ملی راه آهن سراسری آلمان» (دویچه بان)، نتیجه و برون داد اعتصاب دو روزه که تنها یک چهارم سیر قطارهای دورمسافت را تحت تاثیر خود قرار داده بود، روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، خود را نشان میدهد. «دویچه بان» از مسافران خود خواسته است از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند. وی اعلام کرد برای آنکه هر شهروند امکان ثبت نام و رزو صندلی قطار درخواستی خود را بیابد، محدودیتهای کرونایی را لغو خواهد کرد. به گفته «اتحادیه لکوموتیورانان آلمان»، ۹۵ درصد از اعضای این اتحادیه، از مطالبه افزایش دستمزدهای خود حمایت کرده اند. با این حال بهره برداران «دویچه بان» با قبول درخواست افزایش سه ممیز دو دهم درصدی به حقوق و اختصاص یک بار مساعده (بلاعوض) ششصد یورویی مخالفت کرده است.
زیرا «دویچه بان» از زمان آغاز عالم گیری کرونا و نیز سیلاب اخیر که منجر به تخریب شمار زیادی خطوط ریلی شد، میلیاردها یورو متضرر شده است. با توجه به آنکه هم اکنون یازده ایالت از مجموع شانزده ایالت آلمان در تعطیلات تابستانی به سر میبرند از این رو، گردشگران به شدت به استفاده از قطارها (ی بین شهری) وابسته و بر استفاده از آن، حساب میکنند. «دویچه بان» اعلام کرد: آن دسته از مسافرانی که برای روزهای آینده، بلیت خریداری کرده اند میتوانند درخواست استرداد وجه دهند. این شرکت افزون بر این اعلام کرده است در طول دوران اعتصاب لکوموتیورانان، اولویت با سیر قطارهایی هست که ارتباط میان برلین و شهرهای غربی و نیز هامبورگ و فرانکفورت را برقرار میکنند. در برلین که از دو روز پیش، مدارس، بازگشایی شده است، دانش آموزان، دیر به مدرسه رسیدند. چون بیشتر قطارهای شهری روزانه پایتخت (مترو)، فعال نبودند و بنابراین خیابانها به علت استفاده از خودروهای شخصی، بسیار شلوغ و پرترافیک شدند. گفتنی است این اعتصاب تا روز جمعه (سیزدهم اوت) ادامه دارد.