معاون آموزش و پرورش فارس گفت:مراکز یادگیری محلی مصداق بارزی از مصادیق تحقق شعار سال است.
بهزاد نوروزی چگینی افزود: فارس با داشتن ۵۹ منطقه آموزشی میتواند نقش مهم و اساسی در زمینه توسعه کمی و کیفی مراکز یادگیری محلی سوادآموزی داشته باشد.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: مراکز یادگیری محلی سوادآموزی دو وظیفه مهم ذاتی دارد که یکی انجام آموزشهای روتین و معمول سوادآموزی و دیگری آموزش مهارت هاست.
نوروزی چگینی افزود: با نظارتهای کارشناسانه و هدفمندی که برای نهادینه کردن انجام این فعالیتها با هدف تعمیق آموختههای مخاطبان صورت میگیرد مراکز یادگیری محلی نقش مهمی در زمینه تحقق شعار اقتصادی سال ایفا میکنند.
معاون سوادآموزی هرمزگان نیز در این نشست گفت: در دنیای کنونی سواد از حالت تک بعدی و آموزش صرف خواندن و نوشتن خارج شده و چند بعدی شده است و در کشورهای توسعه یافته به جنبههای مختلف سواد توجه میشود و بر همین اساس است که مراکز یادگیری محلی سوادآموزی در کشور ما نیز تشکیل شده است تا بتواند با آموزش عملی مهارتها و آموزشهای لازم در زندگی فردی و اجتماعی افراد گامی موثر بردارد.
مرتضی آخش جان بیان کرد: در سالهای اخیر سوادآموزی استان هرمزگان رشد کمی و کیفی مطلوبی داشته است و امیدواریم با برگزاری و استمرار این جلسات هم اندیشی بیش از پیش شاهد توسعه سواد در استان هرمزگان و نیز در سراسر کشور باشیم.