وزیر علوم:
دانشگاهها در دوره کرونا عملکرد خوبی داشته اند
وزیر علوم گفت: استفاده زودهنگام از آموزشهای مجازی برای این وزارت نشانه خوبی بود، زیرا دانشگاههای کشور توانستند با ظرفیت بسیار بالا خود را با شرایط سخت کرونا انطباق دهند و از آن شرایط ویژه عبور کنند.
به گزارش خبرنگار
خبرگزار ی صدا و سیما، آقای دکتر منصور غلامی درباره کیفیت آموزشها در دوران همه گیری ویروس کرونا اظهار داشت: در دوران کرونا به ناچار به سمت آموزشهای از راه دور یا آموزشهای مجازی حرکت کردیم.
استفاده از آموزشهای مجازی در دوران کرونا یک کار بسیار ارزشمند و مهمی بود
وی افزود: استفاده از آموزشهای مجازی در دوران کرونا یک کار بسیار ارزشمند و مهمی بود، در واقع ما با آمادگی حداقلی و بسیار کم به سمت آن پیش رفتیم.
آقای غلامی تصریح کرد: به علت اجباری که در استفاده از آموزشهای مجازی پیش آمد، تمامی دانشگاههای کشور در ماههای اول به خوبی توانستند پوشش وسیعی را در خصوص آموزشهای مجازی برای دانشجویان خود ایجاد کنند.
استفاده زودهنگام از آموزشهای مجازی برای وزارت علوم نشانه خوبی بود
علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: استفاده زودهنگام از آموزشهای مجازی برای وزارت علوم نشانه خوبی بود؛ چرا که دانشگاههای کشور توانستند با ظرفیت بسیار بالا، خود را با شرایط سخت در دوران ویروس کرونا انطباق دهند و از آن شرایط ویژه عبور کنند.
آقای غلامی با بیان اینکه وزارت علوم، استادان و دانشگاههای کشور قبل از شیوع ویروس کرونا تجربه کمی در استفاده از آموزشهای مجازی داشتند، تاکید کرد: سال اول و البته سال دوم بیماری کرونا به تدریج کیفیت آموزشی افزایش یافت، اما در خیلی از زمینههای تحصیلی، حضوری بودن آموزشها و چهره به چهره بودن دانشجویان با استادان اثر افزایشی خیلی ویژهای داشته و قطعا آموزشهای مجازی نمیتوانند جایگزین آموزشهای حضوری شوند.
دانشگاهها عملکرد خوبی در آموزش دانشجویان در دوران کرونا داشته اند
وی اضافه کرد: ارزیابیهای وزارت علوم نشان میدهند که در همین دو سال گذشته هم دانشگاههای کشور توانسته اند انتقال مطالب به دانشجو را به صورت خوب و حرفهای انجام دهند و تاثیرگذاری خوبی را در آموزش دانشجویان داشته باشند که خوشبختانه باعث شد تا اتلاف وقت بر زندگی و زمان آموزش بر روی دانشجویان تاثیر نگذارد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: ان شاالله در نیم سال آینده یا بعد از آن که به تدریج دانشجویان در محیطهای آموزشی حضور پیدا میکنند، کسریهای ناشی از آموزش غیرحضوری در دانشگاهها جبران میشود و به امیدخدا این تجربه یک تجربه ارزشمندی برای جامعه علمی کشور است تا در طول زمان آینده از آن استفاده کنند.