شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ۱۲ مرداد ۱۳۵۹ با موافقت امام خمینی (ره)، برای هماهنگی تبلیغات در نظام اسلامی تأسیس شد.
این تدبیر در راستای تعدد و تنوع نقش دستگاهها و مراکز تبلیغی کشور در مواجهه با چالشها و رخدادهای پیش رو در کشور اتخاذ شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال وبختیاری گفت: مهمترین وظیفه این شورا، هماهنگی بین دستگاههای اجرایی در برجسته سازی مناسبتهای ملی و مذهبی و پرهیز از جزیرهای عمل کردن است.
سرهنگ موسی انصاری افزود: هرچه این هماهنگی بین دستگاهها بیشتر باشد، نماد تبلیغات بیشتر خواهد بود.
وی با اشاره به افزایش رسانهها و فضای تبلیغاتی، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همسو با سایر مراکز فرهنگی بیشترین فعالیت خود را به ویژه در دو سال اخیر و شرایط کرونایی به سمت و سوی فضای مجازی برده است، اما در کنار این شیوه تبلیغ همچنان فضاسازی محیطی و تشکیل تجمعات نمادین در ایام الله ادامه دارد.