با حضور وزیر راه و شهرسازی قطعات ۲، ۳ و ۴ آزاد خرم آباد - بروجرد – اراک افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزلرستان، ۳ قطعه از آزاد راه خرم آباد – بروجرد - اراک به طول 68 کیلومتر و با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.
برای ساخت این بخش از آزاد راه خرم آباد – بروجرد – اراک بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
عملیات ساخت آزادراه خرم آباد بروجرد – اراک در ۴ قطعه سال ۱۳۹۲ آغاز شد
طول قطعه اول آزاد راه ۶۸ کیلومتر است، قطعه دوم ۱۳/۹ کیلومتر طول دارد، قطعه سوم ۳۳/۲ کیلومتر و طول قطعه چهارم هم ۱۹/۱ کیلومتر است.
آزاد راه خرم آباد – بروجرد – اراک ۸ هزار و ۴۲۸ متر تونل، ۲۹ دهنه پل بزرگ و کوچک، ۴۰۷ آب رو و همچنین ۱۲ هزار و ۵۱۰ متر دیوار حائل دارد.
تونل پونه به طول ۶ هزار و ۴۰۰ متر به صورت رفت و برگشت نخستین تونل آزادراهی کشور است که سه خطه اجرا شده است.
روان سازی ترافیک، کاهش طول مسیر، زمان سفر و مصرف سوخت، افزایش سرعت از ۸۰ به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت، جلوگیری از تداخل تردد شهری و برون شهری و رفع گرههای ترافیکی از مزایای ساخت آزادراه خرم آباد _ بروجرد _ اراک است
این طرح ملی بخشی از کریدور آزادراهی شمال به جنوب کشور محسوب میشود که بندر انزلی را به بندر بوشهر و بندر امام خمینی متصل میکند.
اسلامی زاده وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح فاز نخست آزاد راه خرم آباد – بروجرد – اراک گفت: با وجود تحریم ها و کرونا دولت در افتتاح پروژه های زیر ساختی متناسب با چهارچوب زمانبندی شده تمام تلاش و سعی خود را انجام داد
وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: همه امکانات و تجهیزات ساخت قطعات افتتاح شده 2، 3 و 4 آزاد راه خرم آباد – بروجرد – اراک برای ساخت قطعه یک این آزاد و نیز اتصال دو آزاد راه خرم آباد / پل زال به خرم آباد – اراک بسیج خواهند شد.
به گفته اسلامی زاده در سالهای اخیر هر سال هزار کیلومتر و روزانه 4 کیلومتر بزرگراه در کشور ساخته شده است.
این آزادراه با پول پیمانکاران ساخته شد الان ارزش ریالی اون دوبرارشده و روزی حدود یک میلیارد تومان درآمد داره امامتاسفانه پول پیمانکاران را نمیدن بطور اجبار وتحمیل ضرر میخوان ذره ذره و درمدت زیاد پول پیمانکاران رو بدن که خیلی به ضررشان میشه بعلت افت ارزش پول کاش به حق الناس وحق الزحمه هم توجه میشد
بنده تقریبا ۱۵ سال هست که به خاطر کارم مسیر بروجرد و خرم آباد را رفت و آمد دارم پیچ ها و گردنها همیشه در فصل زمستان مشکل ساز بودن
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ از خرم آباد به بروجرد از طریق آزاد راه جدید اومدیم زمان نسبت به مسیر قدیمی خیلی کمتر و امنیت تردد بیشتر شده کار خوبی انجام گرفته
بنده شنبه 30 مرداد از این آزاد راه رد شدم . کیفیت ساخت به نسبت مطلوب هست . خرم آباد به بروجرد رفت و برگشت تردد برقرار بود و مبلغ عوارض هم 10 هزار تومان هست . از بروجرد به سمت اراک حدود 20 کیلومتر ادامه پیدا میکنه و بعد وارد جاده قدیم میشه . مبلغ عوارض این قطعه هم 2500 تومان هست . کل آزاد راه سه بانده است ( حتی تونل ها ) به جز حدود دو سه کیلومتر از مسیر نزدیک بروجرد که در حال ساخت و ساز هستند .
جه جالبه که یک خبر نگار این رو سوال نکرده
خبر نگار باید نون حلال دربیاره نه سوال و جواب آماده
من امروز ۱۵مرداد رد شدم
هم تابلوهاش را پوشانده بودن
و هم مسیر ورودی از بروجرد به آزاد راه بسته بود
پس این چه افتتاحیه