از سومین بازارچه مجازی تولیدات دانشجویی کشور"چرتکه" در دانشگاه شهرکرد رونمایی شد.
دکتر غلامرضا غفاری با بیان اینکه راهاندازی بازارچههای تولیدات دانشجویی با عنوان چرتکه توانسته است هوشمندی، محاسبهگری و کنشگری مبتنی بر خلاقیت را در جمع دانشجویان رقم بزند، افزود: این گونه فعالیتها در متقاعد کردن دانشجویان برای ارائه مهارتهای فردی که در دوره تحصیل و یا فراتر از برنامههای درسی کسب کردهاند اثرگذار است و کنشگری آنها را در مقام عمل محقق میکنند.
وی افزود: تنوع تولیدات و محصولات ارائه شده در بازارچههای چرتکه، امیدبخش و چشمگیر است و امیدآفرینی حاصل از آن تنها محدود به صاحبان اثر نمیشود و دیگر فضاهای دانشگاهی را نیز به حضور فعالانه در عرصههای مختلف ترغیب خواهد کرد.
رییس دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه نقاشی، خوشنویسی، گرافیک، محصولات چاپی و آموزشی و گل و گیاه از جمله محورهای تولیدات سومین بازارچه دانشجویی کشور به شمار میرود، افزود: نسخه اندروید این بازارچه هم تهیه شده است و تمامی دانشجویان کشور میتوانند به صورت رایگان در این بازارچه نامنویسی کرده و در فضایی امن و در رقابتی سالم به ارائه محصولات و تولیدات خود بپردازند.
سعید کریمی به ثبتنام ۲۰۰ نفر از دانشجویان کشور در این بازارچه اشاره کرد و افزود: تاکنون کارگاههای آموزشی با محوریت دانشجو و هویت شغلی و ثروت آفرینی نیز برای توانمندسازی دانشجویان عضو بازارچه برپا شده و با همکاری تعدادی از دانشجویان نخبه و متخصص نیز دورههای مهارت افزایی برای اعضا در نظر گرفته شده است.
بررسی بازارچههای دانشگاهی به صورت استانی، امکان دسترسی به محصولات به صورت دستهبندیشده، قابلیت پیگیری سفارشها و خرید و پرداخت آنلاین و بهرهمندی از برنامههای آموزشی مرتبط با استارتاپهای کارآفرینی از دیگر امکاناتی است که در وبسایت و نسخه اندرویدی سومین بازارچه چرتکه در نظر گرفته شده است.
سومین بازارچه مجازی تولیدات دانشجویی کشور به نشانی chortkemarket.ir در دسترس همگان قرار دارد.