ظرفیتهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر در کارگروه مشترک هشت وزارتخانه بررسی شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، لیلا اژدری مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی در کارگروه بررسی راهکارهای گردشگری در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با اشاره به اینکه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مصمم است از این فرصت حداکثر استفاده را داشته باشد افزود: برگزاری مسابقات جهانی فوتبال در قطر به لحاظ نزدیکی با کشورمان به ویژه جزایر ایران و تعداد زیاد تماشاگر از کشورهای مختلف فرصت مغتنمی است تا بتوانیم از سرریز گردشگران برای جذب آنها استفاده کنیم.
وی گفت: از آن جا که مسابقات از ۳۰ آبان ۱۴۰۱ در قطر آغاز میشود بنابراین میتوانیم از زیرساختهای گردشگری و جذابیتهای طبیعی و تجاری در منطقه آزاد قشم و کیش با توجه به اینکه نیازی به صدور روادید نیست، فرصت خوبی برای جذب گردشگر فراهم است.
مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی افزود: احتمال دارد گردشگران ورزشی برای تماشای مسابقات فوتبال مدت زمان زیادی را در قطر بمانند و ممکن است شرایط برای شان تکراری شود بنابراین میتوانیم بستهای جذاب گردشگری را برای پذیرش گردشگران ارائه کنیم.
خانم اژدری گفت: با توجه به برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی در فصل سرد میتوان از جذابیتهای گردشگری کوهستانی و اسکی در تشویق گردشگران به دیدار از کشورمان استفاده کرد.
مسلم شجاعی دستیار ستادی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی نیز در این جلسه با بیان اینکه جذب گردشگر و معرفی ظرفیتهای گردشگری ایران از مهمترین اهداف کارگروه مسابقات جام جهانی قطر ۲۰۲۲ است افزود: تلاش داریم با همکاری وزارت خانههای راه و شهرسازی، امور خارجه، کشور، صمت، نیرو، اطلاعات، ورزش و جوانان و تخصیص اعتبارات، بخش خصوصی را برای مشارکت در زمینه جذب گردشگر تشویق کنیم.
وی گفت: انجام پروازهای روزانه در فرودگاههای قشم و کیش، ایجاد خط حمل و نقل دریایی کشتیهای کروز بین بنادر قطر و ایران و آماده سازی شهرهای اصفهان، شیراز، تهران، کرمان، یزد، قشم و کیش برای پذیرش گردشگر از مهمترین محورهای برنامه کارگروه تخصصی است.
دستیار ستادی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی تخفیف و یا حذف تعرفه روادید، صدور برخط (آنلاین) روادید از دیگر برنامههای مطرح در کارگروه تخصصی جذب گردشگر مسابقات جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ است.
شجاعی تولید محتوای تبلیغاتی در اماکن نزدیک به ورزشگاههای ورزشی در کشور قطر و تهیه اقلام و هدایای تبلیغاتی و طراحی اپلیکیشنهای معرفی مناطق گردشگری ایران را از دیگر برنامهها دانست.