اسپوتنیک اعلام کرد بی بی سی فقط در ۱۲ ماه گذشته تقریباً ۵۰۰ هزار شکایت از طرف بینندگان خود در ارتباط با "جانبداری مغرضانه تلقی شده" دریافت کرده است.
تعداد شکایتها در سال گذشته , ۹۳ هزار و ۸۷۸ مورد بود. خشم عمومی از این جانبداری مغرضانه موجب افزایش تعداد شکایات شده است که در سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۱۸ بالغ بر ۲۱۸ هزار و ۲۵۳ نفر بود.
تعداد شکایتها از بی بی سی همچنان موجب نگرانی است. در این گزارش به نقل از یان هارگریوز رئیس "کمیته دستور العملها و استانداردهای ویرایش شبکه جهانی بی بی سی " اعلام شده است: "ما در سال مالی امسال با افزایش تعداد شکایتهای دریافتی روبرو شده ایم. " این کمیته دلایل این افزایش سالانه را بررسی کرده و از مدیران نیز خواسته است به رسیدگی عملیاتی به این شکایتها بپردازند.
نهاد نظارتی "آف کام" در انگلیس هم به این ارقام اشاره کرده است. آف کام جمعه اعلام کرد تعداد بی سابقهای شکایت در سال گذشته دریافت کرده است. تعداد این شکایتها سال گذشته , ۱۴۲ هزار و ۶۶۰ مورد و سال قبل از آن, ۳۵ هزار و ۵۴۵ مورد بود.
در گزارش سالانه بی بی سی آمده است:" تحقیق ما نشان میدهد افراد زیادی معتقدند بی بی سی بر اساس دیدگاه مشخصی شکل گرفته است. مسئله فقط سیاستهای راستگرایانه یا چپ گرایانه نیست. ما درک میکنیم که افراد زیادی احساس میکنند بی بی سی از دیدگاه آنها به جهان نگاه نمیکند. "