معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: خدمت دهی به بیمهشدگان در زمان قطعی برق مختل نخواهد شد و به طور موقت از سیستم برخط (آنلاین) به آفلاین و از الکترونیک به کاغذی تبدیل میشود.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: مراکز ارائه دهنده خدمت میتواند با استفاده از کد دستوری تلفنی استحقاق سنجی بیمه شده را انجام داده و نسخه را به صورت کاغذی به داروخانه ارائه کنند و دراین روند، برای بیمار اختلالی ایجاد نشده و به شکل گذشته خدمت ارائه میشود.
وی تأکید کرد: طی اطلاعیهای به ادارات کل استانی ابلاغ شده است که در صورت قطعی برق به صورت کاغذی خدمت دهی به مردم انجام شود و ارائه دهندگان خدمت در وقت و فرصت معین به صورت آفلاین به سیستم و سامانهها وارد شوند.
آقای رضایی با تأکید براینکه بیمه به طور کامل به تعهداتش عمل خواهد کرد، گفت: واحدهای نظارتی بیمه برای جلوگیری از اختلال در خدمت رسانی به طور کامل فعال بوده و به شکایات رسیدگی میکنند و مردم در صورت بروز هر مشکلی میتوانند با سامانه ۱۶۶۶ به صورت شبانه روزی تماس بگیرند تا پیگیریهای لازم صورت گیرد. البته قطعی برق مشکلات دیگری در داروخانهها به همراه دارد که که مربوط به نسخه الکترونیک نیست از جمله قطعی پایانه پرداخت پوز، سامانه تی تک وزارت بهداشت، خاموشی رایانه فروش دارو که امر خدمت رسانی در داروخانهها را مختل میکند.