امسال تاکنون مردم بیش از هشت هزار مرتبه از طریق سامانه دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ با پلیس چهارمحال و بختیاری گفتگو کردند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکزچهارمحال وبختیاری،رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون تماس مردم با سامانه دفتر نظارت همگانی (۱۹۷) پلیس در استان ۹ درصد افزایش داشته است.
سرهنگ خسرو نجفی افزود:درسه ماه نخست امسال هشت هزارو۲۱۹ تماس وپیام درقالب تماسهای قابل رسیدگی، مشاوره ومزاحمت تلفنی از سوی شهروندان در خصوص انتقاد یا تقدیر از عملکرد پلیس و درخواست و پیشنهاد به سامانه ۱۹۷ ارسال شده است.
نجفی گفت:تعداد تماس و پیامهای انتقادی از عملکرد پلیس ۳۳ درصد کاهش و تعداد پیامهای تقدیر ۳۰ درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه پارسال ۳۱ هزار و ۱۵۰ پیام به این سامانه ارسال شد، گفت: گزارشهای مردمی در بهبود عملکرد پلیس نقش مهمی دارد.
نجفی افزود:مرکز نظارت همگانی ناجا در راستای تحقق اصل هشتم قانون نظارت مردم بر کار دستگاهها و سازمانهای دولتی از سال ۱۳۷۹ با دستور فرماندهی ناجا در تابعیت بازرسی کل ناجا تشکیل شده است.
وی گفت:این مرکز به صورت شبانهروزی آماده دریافت تماسهای مردمی در خصوص مشکلات، درخواستها، شکایتها و تقدیرها از نیروی انتظامی است و قبل از شیوع کرونا نیز هفتهای یکبار فرمانده انتظامی و روسای و معاونان پلیس استان در این سامانه حاضر میشدند و درخواست و پیشنهادات مردم را رسیدگی میکردند.
نجفی گفت: تمام مردم میتوانند در تماس با شماره ۱۹۷ هرگونه نظرات و پیشنهاد خود را با مسوولان انتظامی در میان بگذارند.