شهردار تهران: نصف اتوبوسهای تهران گازوییلی و مابقی آن CNG هستند باید تمامی اتوبوسهای گازوییلی را به برقی تبدیل کنیم تا میزان آلودگی را به حداقل برسانیم.
حناچی ادامه داد: تفاوت اهدای این ماشین آلات با کمکهای قبل این است که این کمکها به شکل زیربنایی و به صورت تجهیزات و امکانات است که در مناطق ماندگار است و میتواند مورد استفاده قرار بگیرد.
وی افزود: همچنین کمکهای مردمی، اعزامی و کمکهای جمع آوری شده نقدی و غیرنقدی توسط همکاران ما در شهرداری در نقاط مختلف و حوادثی مانند سیل و زلزله در کرمانشاه، کردستان سیستان و بلوچستان گلستان و آتش سوزی جنگلهای زاگرس انجام شد.
حناچی ادامه داد: آتش نشانی تهران نخستین دستگاهی بود که در سیل سال ۹۸ به استان گلستان اعزام شد و در آتش سوزی جنگلهای زاگرس نیز خدمات گستردهای را برای اطفای حریق انجام داد.
شهردار تهران اضافه کرد: این کمکها بخشی از مسئولیت اجتماعی شهرداری تهران است که با تصویب شورای شهر و ابلاغ آن به شهرداری انجام میشود.
وی با بیان اینکه امروز برای مناطق زلزله زده سی سخت همچنین شهرهای سیل زده استان سیستان و بلوچستان امکاناتی را پیش بینی کردیم، گفت: در زلزله کرمانشاه حدود ۳۳ دستگاه خودرو، سیستان و بلوچستان ۱۱ دستگاه و در خصوص زلزله سی سخت نیز چهار دستگاه کامیون و تجهیزاتی دیگر مانند موتور برق اهدا شد.
شهردار تهران با اشاره به امضای تفاهم نامه در خصوص تولید اتوبوسهای برقی گفت: یکی از شرکتهای دانشگاهی وابسته به دانشگاه تهران با همکاری یکی از شرکتهای خودروسازی داخلی، اتوبوس برقی با باتری لیتیومی تولید کردند که حدود ۷۵ درصد از ساخت آن تولید داخل است و تستهای مختلف را نیز طی کرده است.
حناچی ادامه داد: از آنجا که اصلیترین نقطه و هدف شهرداری تهران اتوبوسهای برقی است، از این حرکت حمایت میکند و از دولت نیز خواستیم که اعتباراتی را برای برای این کار اختصاص دهد و تفاهم نامهای را در این خصوص با این شرکت امضا کردیم.
شهردار تهران با اشاره به اینکه فعلا تفاهم نامه این کار امضا شده و هنوز به قراداد منجر نشده، توضیح داد: شهرداری پیگیر تامین اعتبارات این مسأله میشود و از دولت نیز درخواست کردیم که اعتبارات اختصاصی را به این بخش هدایت کند. کار پیچیدهای نیست و کارخانه اتوبوس سازی تنها خط تولید خود را تغییر داده است و دانشگاه نیز برای تولید اعلام آمادگی کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نصف اتوبوسهای تهران گازوییلی و مابقی آن CNG هستند. ایده آل این است که تمامی اتوبوسهای گازوییلی را به برقی تبدیل کنیم تا میزان آلودگی را به حداقل برسانیم.