شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی گزارش داد، قربانیان سوانح رانندگی در آمریکا به شکل نابرابر سیاه پوست و از بومیان هستند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی در گزارشی اعلام کرد، جامعه سیاه پوستان و رنگین پوستان در آمریکا بیشتر از دیگر افراد تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته اند.
بر اساس این گزارش، مجری برنامه در ابتدا گفت جامعه سیاه پوستان و رنگین پوستان در آمریکا بیشتر از دیگر افراد تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته اند.اما ارقام جدید منتشر شده نشان میدهد تنها ویروس کووید ۱۹ نیست که به صورت نامتناسبی در حال تحت تأثیر قرار دادن سیاه پوستان است. سال گذشته شمار مرگ و میر جادهای در مجموع در آمریکا هفت درصد افزایش یافت، اما این رقم در میان افراد سیاه پوست ۲۳ درصد افزایش داشته است.
پروفسور چارلز براون اکنون در برنامه ما حضور دارد. آقای پروفسور اجازه دهید این گفتگو را با توضیحات احتمالی مرتبط با این عدم تناسب آغاز کنم. بر اساس گزارش منتشر شده توسط محققان واشنگتن پست، جامعه سیاه پوستان بیش از پیش تحت تأثیر حوادث جادهای در آمریکا قرار دارند. این شرایط همانند شیوع ویروس کرونا در حال تحت تأثیر قرار دادن سیاه پوستان است، زیرا سیاه پوستان به واسطه شیوع این همه گیری بیش از دیگران در معرض از دست دادن شغل خود قرار گرفتند. در میان دیگر عواملی که ما باید درباره آنها آگاهی داشته باشیم، مشاهده افزایش اعداد و ارقام مرتبط با حوادث جادهای سبب میشود چه اقداماتی انجام دهیم؟
پروفسور چارلز براون در پاسخ به این سوال گفت: "نخست باید بگویم خوشحالم که در برنامه شما حضور دارم. علاوه بر مواردی که به آنها اشاره شد، باید یک سری از دیگر عوامل همانند نبود شرایط مناسب در جوامع سیاه پوست و رنگین پوستان را هم در این زمینه مد نظر قرار داد. همان گونه که گزارشهای منتشر شده نشان میدهد میزان تصادفات رانندگی در شب هنگام با افزایش مواجه شده است.
چارلز براون افزود، این موضوع نشان میدهد افراد حاضر در جوامع سیاه پوست و رنگین پوستان به مراتب بیشتر از دیگر افراد در ساعات عادی کار میکنند. این رقم همچنین در میان افرادی بیشتر است که عصر، شب و صبح بسیار زود سر کار میروند. این موضوع همچنین به عدم دسترسی آنها به خودروی شخصی ارتباط دارد. همان گونه که میدانیم خانوادههای سیاه پوست و همچنین لاتین تبار کمتر از دیگر افراد و در مقایسه با همتایان سفید پوست خود خودروی شخصی دارند.
بنابراین، تعداد به مراتب بیشتری از این افراد باید مسافتی را با پای پیاده طی کنند تا بتوانند از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایند. اینجاست که مولفه حمل و نقل عمومی مطرح میشود. میدانیم که این افراد بیشتر از سایر افراد در جامعه از وسایل نقلیه عمومی استفاده میکنند. همچنین باید این موضوع را در نظر گرفت که وسائل حمل و نقل عمومی در دوران شیوع کرونا باید به اندازه کافی در دسترس این خانوادهها قرار داشته باشد و به همین دلیل آنها در فکر گزینههای جایگزین همانند پیاده رفتن یا استفاده از دوچرخه میافتند. همچنین در این میان منطقهای که آنها در آن زندگی میکنند هم مهم است.
این گزارش منتشر شده همچنین نشان دهنده تلفات ناشی از حوادث جادهای در مناطق حومه شهرهاست. چه کسانی در این مناطق زندگی میکنند؟ اکثر افراد ساکن این مناطق افراد سیاه و رنگین پوست هستند. افراد سیاه پوست و لاتین تبار در مناطقی زندگی میکنند که فاصله زیادی با محل کارشان دارد؛ بنابراین این عوامل را باید بیش از همه در این ارقام و اعداد مد نظر قرار داد.
مجری برنامه سپس گفت تنها رانندگان و مسافران نیستند که در معرض خطر قرار دارند. گزارشهای منتشر شده نشان میدهد احتمال تصادف عابران پیاده سیاه پوست با خودروها ۸۲ درصد بیشتر از دیگر افراد است. آیا این موضوعی است که بهبود زیرساختها و افزایش استانداردها برای رانندگان بتواند در کاهش آن نقش داشته باشد؟
براون در پاسخ به این سوال گفت: "قطعا این گونه است. همه ما میدانیم که این جوامع سیاه پوست و همچنین جوامع بومیان به شدت نیاز دارند که به سیستم حمل و نقل امن دسترسی داشته باشند تا آنها بتوانند به صورتی ایمن سر کار خود حاضر شوند. متأسفانه، شاهدیم که همواره قربانیان به عنوان مقصر این حوادث نامیده میشوند.
همچنین باید این حقیقت را در نظر گرفت که دولتهای محلی و ایالتی باید آموزشهایی را در این زمینه مد نظر قرار دهند. با وجود این حقیقت که سیاه پوستان و همچنین بومیان آمریکایی به صورتی نامتناسب در جادهها کشته میشوند چیزی که آنها باید دریافت کنند شامل آموزش و اجرای قانون میشود، زیرا دیگر افراد در سراسر این کشور به صورتی نامتناسب در حال بهره مندی از این سرمایه گذاریها در این زیرساختها هستند.همان گونه که همه ما میدانیم این موضوع جدیدی نیست. متأسفانه این در حال تبدیل شدن به یک موضوع سیستماتیک در همه سطوح دولتی است و ما باید با ریشههای این موضوع مقابله کنیم.