انجمن کاتبان وحی، آستان حضرت شاهچراغ (ع) رسما آغاز به کار کرد.
محمد نعمتی افزود: در این انجمن باید هم به نگارش قرآن و هم تذهیب توجه ویژه شود. به طور کلی دو مسئله در جهان اسلام به دلیل قرآن به وجود آمد یکی خوشنویسی که غیر از خط است. نخستین کسی که دستور خوشنویسی قرآن را دادند شخص پیامبر (ص) بودند.
نعمتی با تأکید بر اینکه خوشنویسی هنری اسلامی است، گفت: افتخار شیعیان اینست که اولین کاتب قرآن تاریخ مولا علی (ع) است و ما هم به عنوان شیعه علی (ع) باید دنبالهرو ایشان باشیم.
وی مسئله سوم که بسیار مهم است را اهلیت دانست و افزود: باید اهل قرآن باشیم که به سوی آن بیاییم. بانوان کاتب قرآن استان فارس تنها کاتب نبودند بلکه حافظ قرآن هم بودند یعنی اهل قرآن هستند.
این استاد خوشنویسی استان فارس با یادآوری صبغه قرآنی این استان و شیراز گفت: شیراز پایگاه قرآن و قرآننویسی و کلاً فضای آن قرآنی بوده است و نگاهی به برگ برگ تاریخ این دیار خود گواه این ادعاست.
دیگر استاد خوشنویسی و کتابت آیات وحی استان فارس با اشاره به صبغه فعالیتش در این عرصه گفت: اگر مکتب قرآننویسی در شیراز متولی داشته باشد، قطعاً قرآننویسی در این دیار ترویج خواهد یافت.
نصیری تأکید کرد: هر زمان که بزرگی از خوشنویسی حمایت کرده است، این هنر پیشرفت کرده است. اگر رضا عباسی و دهقان در زمان صفویها موفق شدند یا میرزا احمد نیریز در زمان شاه طهماسب و شاه سلطان حسین به رشد رسید و ... اینها همه به دلیل حمایتهایی بود که صاحبان قدرت از آنان کردند.
نصیری بیان کرد: حدود ۱۵ سال پیش در مرکز طبع و نشر قرآن کریم تهران مکانی به نام دارالکتابه از طرف معاونت قرآنی بیت رهبر معظم انقلاب تشکیل و بنا شد از خوشنویسان برجسته دعوت و زیر نظر آنها کلاسهایی برگزار شود و نتیجه آن هم این بود که طی دهه اخیر به اندازه دو قرن خوشنویس نسخنویس و قرآننویس تربیت شده است.
این استاد خوشنویسی با بیان اینکه قریب ۳۰ سال است که کلاس خط نسخ در انجمن خوشنویسان شیراز راهاندازی شده است، گفت: قطعاً اگر همت جدی برای تشکیل انجمن کاتبان وحی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) وجود داشته باشد، این شهر میتواند صدها خوشنویس قرآننویس طراز اول را ظرف چند سال تربیت کند و شیراز به جایگاه دارالعلم خویش بازگردد. ضمن اینکه قرآننویسان بزرگ از دیار فارس بودهاند.