نصفِ نقاط حادثه خیزِ جادههای اصفهان حذف شده است.
فرزاد دادخواه، حذف سایرِ نقاط پر تصادف استان اصفهان را از دیگر برنامه های این سازمان عنوان کرد و افزود: طرح و راهکارِ رفعِ این نقاط مشخص شده است؛ اما کمبود اعتبارات، سرعت رفعِ این نقاط را کم کرده است.
وی به وجود برخی نقاط حادثه خیز در مسیر ارتباطی مبارکه، بروجن و انارک و خور و طبس اشاره کرد و گفت: برخی از نقاط پر تصادفِ استان با احداثِ باندِ دوم به طور کامل رفع میشود که در اولویت احداث طرحهای راه و شهرسازی اصفهان قرار دارند.
دادخواه با بیان اینکه افزایش قیمتها، معادلات ما را برای حذف این نقاط به هم ریخت، گفت: برآوردِ ریالیِ دو سال گذشته برای حذف ۱۵ نقطه پر تصادف استان حدود ۶ میلیارد تومان بود که در زمان حاضر، این کار با ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان هم قابل اجرانیست.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای اصفهان گفت: رفع نقاط پر تصادف باقیمانده در این استان به ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی گفت: نقاط پر تصادف بر اساس آمار تصادفات و تعداد تلفات شناسایی میشود که عامل انسانی در بخشی از این سوانح دخیل است و احتمال جابهجایی این نقاط وجود دارد.
دادخواه، حجم بالای تردد، اختلاطِ ترددِ درون و برون شهری و دور برگردان های همسطح را در محور اصفهان- بهارستان، باعث تبدیل این مسیر به یکی از راههای پر تصادف استان برشمرد و گفت: احداثِ کُندرو و زیرگذرِ کوی راه حق در این مسیر در دستور کار قرار گرفته است.
اصفهان دارای ۳۹۹ کیلومتر آزاد راه، هزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه، دو هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ و ۲۹ کیلومتر آزاد راه است.