استفاده از طرح روکش حفاظتی نوین، هزینه حفاظت از راههای مازندران را یک چهارم کاهش میدهد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای مازندران گفت: روکش حفاظتی نوین در ۴۰۰ کیلومتر از راههای استان (گلوگاه تا رامسر)، از ابتدای امسال آغاز و هم اکنون در مسیر جاده ساری _ قائم شهر اجرا میشود.
عباسعلی نجفی، این طرح را یک روش پیشگیرانه حفاظتی برشمرد و افزود: در این روش یک لایه نازک ترمیمی به عنوان محافظ روی سطح جاده کشیده و به دلیل کیفیت و دوام بالا، عمر مفید بیشتری نسبت به دیگر روکشهای حفاظتی دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای مازندران، به حداقل رساندن خطرات و مشکلات ناشی از عبور ترافیک و نیز ایجاد ایمنی برای رانندگان به دلیل سرعت بالای اجرای این نوع روکش را از دیگر مزایای روکش حفاظتی نوین نام بُرد.
نجفی گفت: هزینه یک کیلومتر آسفالت به عرض ۸ متر و ضخامت ۶ سانتیمتر، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده و در این روش، به ۳۰۰ میلیون تومان کاهش مییابد.
بیشتر بخوانید: بخش خصوصی به کمک ساخت پل عابر پیاده/ نصب ۱۲ پل در مازندران
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای مازندران با اشاره به ورود دو دستگاه ویژه اجرای روکش حفاظتی با همکاری پیمانکار مربوطه، از پایان اجرای طرح روکش حفاظتی نوین در ۴۰۰ کیلومتر از راههای استان (گلوگاه تا رامسر) تا ۲ ماه آینده خبر داد.
عباسعلی نجفی ، یکی از مشکلات نگهداری جادههای مازندران را حمل بار بیشتر از حد استاندارد خودروهای سنگین و یک "سودجویی" دانست و افزود: بر اساس کمیسیون ماده ۱۱، ۱۲ و ۱۴ با اینگونه تخلفات برخورد میشود.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای مازندران با بیان اینکه سه ماه نخست امسال ۱۰۴ پرونده افزایش تناژ در استان تشکیل شده است ، تصریح کرد: افزایش بارگیری اتوبوسهای بین شهری در خارج از پایانههای مسافربری، یکی دیگر از علل وارد شدن آسیب به سطح جادههای مازندران است.