مشهدالرضا، شهر بهشت و حرم مطهر رضوی امروز در سالروز ولادت باسعادت امام مهربانیها، حضرت امام رضا علیه السلام حال و هوای دیگری دارد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، در سالروز ولادت باسعادت امام رئوف، علی ابن موسی الرضا(ع) صحن و سرای حرم حضرت شمس الشموس با گلهای زیبا، ریسهها و پرچمهای رنگی آذین بندی شده است.
امروز حضور زائران و مجاوران حرم مطهر امام هشتم(ع) برای عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت امام رضا(ع) نسبت به روزهای دیگر دهه کرامت بیشتر شده است.
به مناسبت دهه کرامت بنرهای مزین به القاب و اشعار دلنشین مرتبط با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و سالروز میلاد حضرت امام رضا(ع) در نقاط مختلف حرم مطهر رضوی نصب شده است.
پرچمهای سبز و رنگین نیز بر لب بامهای صحنهای حرم مطهر رضوی به اهتزاز درآمده که به دلدادگان حریم حضرت دوست شادباش عید را میدهند و ریسه های چراغانی با درخشندگی خود جلوه خاصی به صحن ها و رواق ها دادهاند.
گلآرایی صحن و سرا و رواقهای حرم مطهر تا روضه منوره حضرت امام رضا(ع) با هزاران شاخه گل انجام شده است.
علاوه بر گلآرایی سقاخانه، پنجره فولاد و آبنماها، طرحی که برای المان گنبد خضرا در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی اجرا شده مورد توجه عاشقان امام هشتم(ع) قرار گرفته است.
حال و هوای مشهد الرضا در سالروز میلاد امام خوبی ها
برگزاری مراسم خطبه خوانی
مراسم خطبه خوانی و به اهتزار درآمدن پرچم سبز متبرک به آیه شریفه《 نصر من الله و فتح قریب 》بر فراز گنبد منور رضوی
دیشب نیز مراسم جشن میلاد بعد از نماز مغرب و عشاء، با قرائت زیارت امین الله، حدیث کساء و مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد و تولیت آستان حضرت معصومه(س) در این جشن سخنرانی کرد.
نقاره های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب میلاد حضرت امام رضا(ع) نواخته شد.
عصر امروز نیز مراسم دیگری به مناسبت سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع) در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
در این مراسم رئیس جمهور منتخب کشورمان حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی سخنرانی می کند.
عکس های آیین تعویض پرچم حرم مطهر امام رضا (ع) را در اینجا ببینید
---
خداوند دانا و حکیم مطلق در آیات بسیاری از شناختهای محکم و مفصل فرهنگ دین داری قرآنی مراجع دین شناسی را که خود را متولی آموزش و تبلیغ دین و مذهب معرفی می نمایند در دو روش آشکار و کنایه آمیز ، بیشتر در آیاتی که در آنها واژه های « ولی » و « أولیاء » آمده است ، در دو جبهه ی متضاد باهم ؛ یکی جبهه ی الهی پارسایان رحمانی که در کنار پیامبران و بندگان مقرب و سربازان خدا سنگر گرفته اند و دیگری جبهه ی تقوا ستیزان که سربازان شیطان هستند و در کنار این پلید سنگر گرفته اند؛ مشخص ساخته است.
جبهه اول ؛ مراجع صادق دین شناسی هستند که خود را موظف می دانند در کنار و دوش به دوش پیامبران و اولیای پارسای خداوند سنگر بگیرند و در میدان آموزش و تبلیغ دین و مذهب با تکیه به شناختهای محکم و مفصل فرهنگ دین داری و مذهب داری وحی الهی و با پیشه کردن تقوا ، این فرهنگ را بی هیچ کاستی یا فزونی بشری با دوری از هرگونه منافع شخصی و گروهی آموزش بدهند و تبلیغ کنند.
مراجع دین شناسی این جبهه با تبعیت و فرمان برداری از دستورات خداوند در وحی الهی ؛ خود را موظف می دانند ؛ مردم دین دار را از گرفتار شدن به انحرافها و کج رویهای دین زدا ، که بنام دین و مذهب رواج دارند ، با بهره گیری از حد و مرزها و بایدها و نبایدها ونویدها و هشدارهای شناختهای وحیانی مذکور پیوسته برای حفظ دین داری و مذهب داری خود به پرهیز و تقوا فرا بخوانند .
جبهه ی دوم ؛ مراجع مدعی دین شناسی هستند که با نهایت جرئت و جسارت و بی پروایی و بی هراس از خشم خانمان بر افکن خداوند ؛ با ترویج و دامن زدن به من در آوردیها و خرافات و جعلیات ساخته و پرداخته ذهن شیادان و کاسبان حرام خور دین فروشی و مذهب فروشی در تضاد با وحی اصیل الهی ؛ خود را داو طلبانه به سربازی شیطان در آورده و برای کمک به ترفندهای دین زدای ابلیس پلید ؛ که ضد وحی و ضد احکام عقل سلیم هستند ؛ در کنار این پلید سنگر گرفته اند.
مدعیان دین شناسی در این جبهه شیطانی پیوسته با من در آوردی پروری و خرافه گستری و ترویج جعلیات بشری غیر قابل اثبات ضد قرآن و عقل ؛ حاصل یک عمر دین داری و مذهب داری توده های متدین مردم غافل خرد گریز را ؛ بحکم خداوند در آیات 103 تا 106 سوره کهف و آیه 65 سوره زمر در قرآن کریم ، به تباهی و نابودی می سپارند و بحکم وحی الهی این تودهای غافل را ، که به زعم خود متدین اند ، به دوزخ و عذاب ابدی نابخشودنی دوزخ دچار می سازند.
علت نابخشودنی گناه کبیره این مدعیان دین شناسی و پیروان آنان خود داری یا غفلت یا بی تفاوتی عمدی آنان نسبت به ضرورت جست و جوی عالمانه ی جدی اطلاعات دین داری و مذهب داری وحیانی خدا پسندانه است که همیشه و در همه جا در اختیار آنان قرار دارند.
این کوته سخن ؛ روزنه ای را به سوی حقایقی از وحی الهی به روی مراجع دین شناسی و پیروان آنان باز می کند تا از راه این روزنه بتوانند بخوبی جایگاه جبهه و سنگر خود را بیابند ؛ و بتوانند با اراده ی آزاد خود و باکمک عقل سلیم خویش راه خدا پسندانه ی دین داری و مذهب داری را برای فراهم سازی عاقبت اخروی خدا پسندانه برای خودانتخاب بنمایند.
متدینان خدا شناس خدا پرست اگر می خواهند خدا پسندانه دین داری و مذهب داری بنمایند باید این حقیقت را همیشه در ذهن خود حاضر داشته باشند که برای ی تشخیص سره از ناسره ی احکام و اعتقاداتی که بنام دین و مذهب خارج از قرآن به آنان عرضه می گردند باید پیوسته از مراجع دین شناسی جویای این اصل باشند که این احکام و اعتقادات تا چه اندازه با حد و مرزها و بایدها و نبایدهای شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی تطابق و هم آهنگی و انسجام دارند ؛ تا هرگز بنام دین و مذهب با دسیسه ها و وسوسه های شیطان و شیطان صفتان در دام انحراف و کجروی گرفتار نشوند.
بی تردید خدا پسندانه است که مراگز آموزش و تبلیغ دین و مذهب ، برای مصونیت بخشی به دین داری و مذهب داری مردم و برای جلو گیری از هرگونه کج روی و انحراف در زمینه های دین و مذهب ؛ حد و مرها و بایدها و نبایدها و نویدها و هشدارهای شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی را بصورت موضوعی گرد آوری کنند و با سازمان دهی و روشمندی علمی ساده و رسا و گویا بتناسب همه ی سطوح علمی همیشه در اختیار متدینان و روی آوردگان به دین و مذهب قرار دهند.
اگر توده های مردم دین دار به این شناختها همیشه بصورت موضوعی مسلح شوند واین شناختها با تاکید و تمرکز به همه سطوح آموزشی تدریس شوند بی تردید انحراف و کج روی در دین و مذهب به حد اقل می رسد.