دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه اعلام کرد: نامزدهای انتخابات شوراها دو روز پس از انتشار رسمی اسامی منتخبان فرصت دارند نسبت به ثبت شکایت از روند انتخابات اقدام کنند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، جلیل بالایی گفت: به موجب قانون مرجع بررسی شکایات هیئتهای اجرایی هستند
وی با اشاره به ماده ۵۵ قانون و ۷۰ آیین نامه اجرایی و تبصرههای آن اظهار داشت: شکایاتی قابل طرح و بررسی است که نام و نام خانوادگی، نام پدر و آدرس شاکی در آن قید شده باشد.
دبیر ستاد انتخابات استان خاطرنشان کرد: داوطلبین شوراهای اسلامی روستاها و شهرها باید در فرجه قانونی به ترتیب شکایات خود را به بخشداریها و فرمانداریها تسلیم کنند.
بالایی افزود: اگر هیئت اجرایی و نظارت پیشنهاد ابطال چند شعبه و یا کل انتخابات را داشته باشد به نحوی که در نتیجه انتخابات موثر باشد مراتب به هیئت نظارت استان ارسال و ظرف پنج روز بررسی و اعلام نتیجه میشود.
بالایی وجود مراجع بالادستی و بررسیهای چند باره را ضامن سلامت و اطمینان از صحت روند برگزاری انتخابات دانست و ابراز امیدواری کرد هیئتهای اجرایی و نظارت بر اساس اصل بی طرفی و قانونمداری، نگهبان و پاسدار حقوق انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان و نیز آراء آنان بعنوان حق الناس باشند.
دبیر ستاد انتخابات استان گفت: در قانون به صراحت مسئولیت رسیدگی به شکایات به هیئتهای اجرایی سپرده شده که با کسب نظر هیئتهای نظارت معتبر و لازم الاجراء خواهد بود.