بزودی، رونمایی از برندهای گردشگری در کردستان
برندهای گردشگری و لگوی مختص به استان کردستان تصویب و به زودی از آنها رونمایی میشود.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیمامرکز کردستان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان گفت: برنامه ریزی اصولی به منظور توسعه پایدار صنعت گردشگری با استفاده از ظرفیت متخصصین و صاحبنظران در این حوزه را در دستور کار قرار داده ایم.
یعقوب گویلیان گفت: علاوه بر بررسی ۲ طرح پژوهشی، مسائل و مشکلات صنعت گردشگری، راههای معرفی اصولی آثار ملموس و ناملموس تاریخی استان نیز بررسی شد.
گویلیان با اشاره به وضعیت کنونی هتلداران، آژانسداران، راهنمایان و سایر بخشهای گردشگری که دچار ضرر و زیانهای زیادی براثر شیوع ویروس کرونا شدهاند افزود: بازارهای گردشگری کردستان نیاز به توسعه دارد بر همین اساس درصدد برندسازی با استفاده از تمامی پتانسیلهای سه حوزه میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای ورود به بازارهای جدید هستیم.
وی با اشاره به نقش اساتید دانشگاه، جوانان صاحب ایده و فعالان حوزه گردشگری و میراث فرهنگی برای شکوفایی صنعت گردشگری و حفظ و صیانت از آثار تاریخی کردستان گفت: به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات استانهای موفق در این بخش و همچنین استفاده از دانش افراد خلاق یکی دیگر از راههای توسعه صنعت گردشگری و حفظ و معرفی آثار ملموس و ناملموس استان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان برندسازی را در بخش گردشگری و میراث فرهنگی بعنوان یک ابزار مهم برای حضور در بازارهای ملی و بینالمللی برشمرد و افزود: امیدواریم با هم فکری و هم اندیشی بتوانیم برند گردشگری و لگوی مختص به استان کردستان را در این اتاق فکر تصویب و به زودی از آنها رونمایی شود.
گویلیان با اشاره به ثبت جهانی سنندج بعنوان شهرخلاق موسیقی و آماده شدن پرونده هورامان برای ثبت جهانی، بعنوان نقاط قوتی در بحث برندسازی استان گفت: برندی که در این اتاق فکر به تصویب برسد باید نشان دهنده نمادهای واقعی و قابل لمس کردستان در تمامی بخشها باشد و با دوستداران، مشتریان و علاقهمندان به تاریخ، فرهنگ، آداب و روسوم و جاذبههای گردشگری استان همسو و ارتباط مناسبی با این بخشها برقرار نماید و بیانگر تمامی ارزشهای استان باشد.