معاون امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: دهه کرامت فرصتی برای گفتمانسازی و بازخوانی سیره ائمه (ع) در سطح رسانه محسوب میشود.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: شاخصهایی همانند رضایتمندی، موفقیت، پیشرفت و... برگرفته از ماهیت انسانها است، اما اینکه ذهن افراد الهی باشد تا در مسیر صحیح حرکت کنند امر مهم و درستی است؛ در این شرایط رفتار، اعمال و شاخصهایی که منجر به تعالی میشود باید مدنظر قرار گیرد، زیرا تعالی بشر ریشه در افکار او دارد.
وی افزود: ایامی همچون دهه کرامت فرصت خوبی است که رسانهها فرهنگ و سیره اهلبیت (ع) را بازخوانی کنند، به دنبال آن در تبیین، ترویج و نشر و همچنین گفتمانسازی فرهنگ و سیره اهلبیت (ع) رسانه میتواند نقش مهم و در عین حال گفتمانساز را ایفا کند.
خدادی در مورد تاثیر استفاده از مدل مناظره که امام رضا (ع) داشت، اظهار داشت: مناظره یعنی بستر قرار دادن دو دیدگاه در منظر مردم و برای مردم، کسی مناظره را ترویج میکند که بداند گفتمان قوی و تسلط بر مفاهیم و دیدگاههای خود دارد، این قدرت نهادینه در بهترین حالت باید مورد قضاوت مردم قرار بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: هرجا که گفتمان تضاربی و پاسخ به سوال وجود داشته باشد بسیاری از مسایل و ابهامات پاسخ داده میشود و این بهترین فرصت برای کشف واقعیتهاست، در این لحظه است که باور مردم به اقناع تبدیل میشود و به دنبال آن اقناع به اطلاعات و اطلاعات به باور و باور به اقناع تبدیل میشود و وقتی کسی قانع شود به بخشی از موضوع تبدیل خواهد شد.