درساعات پایانی تبلیغات نامزدها درمهاباد شور و هیجان تبلیغات انتخاباتی بیشتر از روزهای گذشته شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز مهاباد؛ با نزدیک شدن به پایان زمان تبلیغات رسمی انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی، شور و هیجان رقابتهای تبلیغاتی نامزدها و هواداران آنها درمهاباد بیشتر از روزهای گذشته شده و به اوج خود رسیده است.
در ساعات پایانی تبلیغات انتخاباتی و در آستانه برگزاری این دوره از انتخابات هر یک از نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها سعی دارند با شیوه های مختلف از این ابزاری که قانون در اختیار آنها قرار داده نهایت استفاده را کرده و به معرفی خود و ارائه برنامه هایشان بپردازند.
ازآغاز زمان رسمی تبلیغات نامزدهای انتخابات، فضای شهرستان مهاباد چندان شور و هیجان نداشت اما در ساعات پایانی تبلیغات لحظه به لحظه بر شور و هیجان افزوده می شود.
هواداران ۱۲۲ نفر از نامزدهای شورای اسلامی در شهرمهاباد که سه نفر از آنان از ادامه رقابتها انصراف دادند با شیوه های مختلف و انواع تبلیغات رنگارنگ و گوناگون سعی دارند تا آرای بیشتری را از اقشار مختلف مردم برای خود جلب کنند.
در روز پایانی تبلیغات انتخابات نامزدها کوچه ها و خیابانهای شهر مهاباد تب و تاب انتخاباتی به خود گرفته و شور و حال انتخابات بیشتر از روزهای گذشته شده است.
در ساعات پایانی تبلیغات، ستادهای انتخاباتی نامزدها هم با توزیع اقلام تبلیغاتی خود بین رهگذران و خودروهای عبوری چهره ای رقابتی به این انتخابات بخشیده اند.
برخی از نامزدها هم با دایرکردن ستادهای انتخاباتی، درصدد متمرکز کردن فعالیتها و تجمع افراد در یک مکان مشخص برآمده اند هرچند که به دلیل شیوع ویروس کرونا، ستاد انتخابات این شهرستان دستورالعمل هایی را برای نحوه تبلیغات و تجمع در ستادهای انتخاباتی به نامزدها ابلاغ کرده است اما با این وجود، ستادها محلی برای تجمع جوانان و افرادی شده است که ضمن برپا کردن بساط شیرینی و چایی و پذیرایی، با بیان برنامه های نامزد مربوطه خود برای جلب آرای مردم تلاش می کنند.
شماری از نامزدها نیز در تعدادی از خیابانهای شهر اقدام به ایجاد ستادهای تبلیغاتی کرده و مشغول به فعالیتهای تبلیغی به نفع نامزدهای مورد نظر خود هستند اما شمار ستادهای تشکیل شده در مقایسه با دوره های قبل به دلیل شیوع کرونا کاهش یافته و بیشتر نامزدها تمرکز خود را برروی فضای مجازی انجام داده اند.
درساعات پایانی تبلیغات انتخاباتی بر خلاف چند روز گذشته فضای عمومی مهاباد حال و هوای انتخاباتی به خودگرفته و بحث انتخابات و اینکه به چه کسی باید رأی داد و یا نامزد اصلح چه شرایطی باید داشته باشد به بحث محافل خانوادگی این شهرستان تبدیل شده است.
توزیع بروشور، کتابچه برنامه، تصاویر، کارت، تقویم، لوح های تبلیغاتی، استفاده از فضای مجازی، پیامک و صدور بیانیه و اطلاعیه های عمومی از سوی جمعیتها و گروهها از جمله ترفندهایی است که از سوی هواداران نامزدها مورد توجه قرار گرفته است.
استفاده از انواع تبلیغات رنگارنگ در کنار استفاده از آهنگ ها و موسیقی هایی که به زبان های محلی کُردی در محل ستادها پخش می شود حال و هوای خاصی به خیابانهای این شهر بخشیده است.
بیشتر جوانان و نوجوانان با در دست داشتن عکس، پوسترو زندگینامه نامزدها، آنها را در بین مردم توزیع می کنند و شمار زیادی از خودروهای عبوری نیز با نصب عکس هایی از نامزدهای مورد نظر خود روی شیشه و بدنه خودوهای خود اقدام به تبلیغ به نفع نامزدهای مورد نظر کرده اند.
بسیاری از کسبه نیز عکس های نامزدهای مورد علاقه خود را پشت شیشه های مغازه هایشان زده اند و طرفداری خود را به این شکل از نامزدهای مورد علاقه شان نشان داده اند.
در کنار تبلیغات متنوع هواداران، شهرداری مهاباد نیز در اقدامی قابل توجه ۴۵ نقطه را در سطح شهر با استفاده از داربست در نقاط پررفت و آمد خیابان ها و معابر عمومی نصب کرده تا نامزدها اقدام به چسباندن پوسترهای خود روی آنها کنند.
شور و اشتیاق نامزدها برای دستیابی به کرسی های شورای شهر به منظور سهیم بودن در رفع مشکلات مختلف شهر ستودنی است، اما باید در این بین مراقب افرادی که صرفاً برای تأمین منافع خود و اطرافیانشان عزم را برای به دست آوردن جایگاهی در این شورا جزم کرده اند باشیم.