تبلیغات انتخاباتی محیطی در فضای حقیقی در این دوره از انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در خراسان رضوی به حداقل رسیده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: بر اساس ارزیابیهای میدانی، این نوع
محمد علی نبی پور یکی از دو علل این امر را شیوع بیماری کرونا ذکر کرد و افزود: نگرانی مردم و نامزدها از تجمعات، تاثیر قابل توجهی بر فضای تبلیغات انتخاباتی گذاشته و فضا را به تبلیغات مجازی کشانده است؛ ضمن اینکه گرانی تبلیغات کاغذی هم تاثیر داشته است.
وی ادامه داد: در عوض تبلیغات در فضای مجازی به شدت افزایش داشته و به تبع آن این نوع تبلیغات باعث کاهش هزینهها شده است؛ لذا ستادهای انتخاباتی نامزدها نیز استقبال بیشتری از این نوع فضای تبلیغی کرده اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی تبلیغات مجازی را به صرفه عنوان کرد و گفت: فراگیر بودن و سرعت بالای انتقال تبلیغات در فضای مجازی از دیگر دلایل رونق تبلیغات در این فضا شده است.