روش فعال شدن سیمکارت دوم گوشی
سیمکارت دوم گوشی، چگونه فعال میشود؟
به گزارش گروه وبگردی خبرگزاری صدا و سیما، مراحل فعالسازی سیمکارت دوم گوشی را بخوانید.
اگر گوشی دوسیمکارتهای دارید که پیش از این تنها با یک سیمکارت از آن استفاده میکردید، در صورت قرار دادن سیمکارت دوم، پیامک هشدار غیر قانونی بودن دستگاه به شما ارسال میشود، اما میتوانید به کمک فرایند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیمکارت خود درآورید.
جهت حل مشکل و ثبت شناسه (IMEI) اسلات دوم دستگاه، لازم است فرایند افزودن دستگاه را با سیمکارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه بوده است، انجام دهید. همچنین جهت انجام موفقیتآمیز افزودن دستگاه، حتما باید با سیمکارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه بوده است، این فرایند را انجام دهید، نه با هیچ سیمکارت دیگری.
جهت افزودن دستگاه، ابتدا لازم است به سامانه همتا متصل شوید. جهت اتصال به سامانه همتا میتوان به سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir مراجعه کرد یا با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* یا اپلیکشین همتا به این سامانه وارد شد و فرایند افزودن دستگاه را انجام داد.
جهت ثبت سیمکارت دوم با استفاده سایت اینترنتی، لازم است ابتدا به سایت اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir بروید. جهت ورود به سامانه، میتوان از شماره سیمکارت استفاده کرد یا اینکه ابتدا در سامانه ثبتنام کرد و سپس با استفاده از کد ملی، وارد سامانه شد.
در این مرحله، شماره سیمکارتی که پیش از شروع طرح روی دستگاه بوده است، وارد و دکمه ورود را انتخاب کنید. رمز عبور موقت به شماره شما ارسال میشود. رمز عبور موقت را وارد کنید و وارد کارتابل خود در سامانه همتا شوید.
پس از ورود به کارتابل خود در سامانه همتا، در بخش مدیریت دستگاهها، گزینه افزودن دستگاه را انتخاب کنید. در مرحله بعدی، لازم است که شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد و گزینه ثبت را انتخاب کنید.
شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف جهت قرارگیری سیمکارت) بستگی دارد و روی جعبه، پشت باتری یا با شمارهگیری #۰۶#*، قابل دیدن است. جهت انجام کلیه فرایندها در سامانه همتا، باید ۱۵ رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و غیره) استفاده شود.
در صورتیکه دستگاه شما دو اسلات (دارای دو شکاف جهت قرار دادن سیمکارت) است، اما پیغام مربوطه نمایش داده نمیشود و نمیتوانید شناسه (IMEI) دوم دستگاه خود را به همتا اظهار کنید یا اینکه دستگاه شما تک اسلات است، اما سامانه از شما، شناسه (IMEI) دوم را میخواهد، با مرکز پاسخگویی سامانه همتا با شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس بگیرید و مشکل را بگویید.
چنانچه شناسههای (IMEI) اظهار شده، با سیمکارتی که در حال حاضر در کارتابل آن هستید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرایند بهصورت موفقیتآمیز انجام خواهد شد.
در ادامه، میتوانید با انتخاب گزینه «مدیریت دستگاهها» از منوی سمت راست، شناسههای (IMEI) اضافه شده به کارتابل را به همراه نشان تجاری و مدل دستگاه ببینید.
افزودن دستگاه از راه کد دستوری #۷۷۷۷*
جهت افزودن دستگاه از راه کد دستوری، ابتدا با سیمکارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه شما بوده، کد دستوری #۷۷۷۷* را شمارهگیری و دکمه تماس را انتخاب کنید. در ادامه، عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی عدد ۴ را وارد کنید. در مرحله بعدی، لازم است شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد و گزینه ارسال را انتخاب کنید.
در صورتیکه دستگاه شما دوسیمکارته باشد، پس از وارد کردن نخستین شناسه (IMEI)، سامانه بهصورت خودکار، موضوع را تشخیص و پیغامی مبنی بر «وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه» را به شما نمایش میدهد و باید شناسه (IMEI) دوم دستگاه خود را نیز وارد کنید.
سپس، لازم است با وارد کردن عدد ۱ صحت اطلاعات وارد شده را تأیید کنید. در صورتیکه دستگاه تکسیمکارت باشد، یک شناسه (IMEI) و در صورتیکه دستگاه دوسیمکارته باشد، هر دو شناسه (IMEI) در این مرحله نمایش داده میشوند.
در نهایت، چنانچه شناسههای (IMEI) اظهار شده، با سیمکارتی که با آن #۷۷۷۷* را شمارهگیری کرده بودید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرایند بهصورت موفقیتآمیز انجام خواهد شد.
دستگاههای استاندارد و معتبر، به تعداد شکاف جهت قرار دادن سیم کارت، شناسه (IMEI) دارند که روی جعبه، پشت باتری یا با شمارهگیری #۰۶#*، قابل دیدن است.
چنانچه دستگاه دو سیمکارتهای دارید که پیش از شروع طرح با سیمکارت خود از آن استفاده کردهاید، اما شناسههای (IMEI) درجشده روی جعبه، پشت باتری یا نمایش داده شده با شمارهگیری #۰۶#*، یکسان هستند، با مرکز پاسخگویی سامانه همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس بگیرید و موضوع را بگویید.
پیامک هشدار انتقال مالکیت جهت دستگاههای دو سیمکارته
در سامانه همتا، هر دستگاه، فارغ از تعداد اسلاتهای آن، تحت مالکیت تنها یک سیمکارت قرار دارد. اگر دستگاه دو سیمکارته (دارای دو شکاف جهت قرار دادن سیمکارت) است، باید توجه داشته باشید که پس از انجام موفقیتآمیز فرایند «افزودن دستگاه»، هر دو شناسه (IMEI) دستگاه شما تحت مالکیت یک سیمکارت قرار میگیرد.
بنابر این، زمانیکه در اسلات دوم، سیمکارتی غیر از سیمکارت مالک دستگاه در سامانه همتا، قرار دهید، پیامک هشدار انتقال مالکیت دریافت خواهید کرد.
همانطور که در این پیامک ذکر شده، از آنجا که قرارگیری این سیمکارت جدید در دستگاه، به دلیل خرید و فروش نبوده، بلکه مالک دستگاه، یکی از سیمکارتهای خود را درون دستگاه قرار داده است، بنابر این نیاز به کار خاصی نیست.