مهارت آموزی دانشآموزان در فعالیتهای تابستان نیازسنجی شود.
جهانبخش بانشی در نشست هم اندیشی اعضای ستادی فعالیتهای پایگاههای تابستانی دانش آموزان مدارس فارس با اشاره به ضروری بودن تدوین فعالیتهای تابستانه برای دانش آموزان، گفت: فعالیتهای تابستانه باید متنوع باشد و به فراخور استعداد و تواناییهای دانش آموزان انجام شده و فردمحور نباشد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: ما به دنبال آمار و ارقام نیستیم و فعالیتهای تابستانه دانش آموزان باید به صورت موثر و با کیفیت لازم انجام و منجر به نتیجه مناسب شود.
بانشی گفت: شرایط اقلیمی در فارس متنوع است و باید این تنوع به همراه توجه به استعدادهای و ظرفیتهای منطقهای در هر ناحیه مورد توجه قرار گیرد.
وی بابیان اینکه جامعه بدون مهارت جامعهای پویا نخواهد بود، گفت: مهارت آموزی باید محور فعالیتهای تابستانی دانش آموزان فارس باشد تا دانش آموزان در آینده راحتتر بتوانند وارد بازار کار در جامعه شوند.
این مقام مسئول با بیان اینکه مهارت آموزی دانش آموزان باید به یک نهضت ملی تبدیل شود، گفت: مهارت آموزی را باید مبنا و رکن اصلی پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور دانست و توجه به این مساله منجر به تحول اساسی در جوامع خواهد شد.
بانشی گفت: پایگاههای اوقات فراغت متشکل از مدارس، کانون ها، پژوهشسراها، اردوگاهها و دارالقرآنها است که باتوجه به رنگ بندی شهرستانها و مناطق و تصمیم ستاد کرونا به ۲ صورت حضوری یا غیر حضوری فعالیت خواهند کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس پیشنهاد داد که دانش آموزان در تابستان با مراجعه به استادکارهای مختلف در مناطق خود، ساعت مشخصی از روز را به کارآموزی اختصاص دهند.