دبیر هیأت بازرسی انتخابات استان همدان از فعال شدن سامانه رسیدگی به شکایات انتخابات در پرتال وزارت کشور خبر داد.
وی افزود: برای استفاده از این سامانه، شخص شاکی با مراجعه به پرتال وزارت کشور به آدرس الکترونیکی www.moi.ir در قسمت دسترسی سریع پرتال، گزینه فرمهای نظرسنجی و ثبت شکایات انتخابات را انتخاب کرده و سپس در صفحه باز شده گزینه رسیدگی به شکایات انتخابات را انتخاب میکند و برای ایجاد کاربری برای ثبت شکایت در قسمت ثبت نام، اطلاعات خود را وارد میکند.
دبیر هیأت بازرسی انتخابات استان همدان تصریح کرد: پس از طی مراحل برای شاکی کاربری ایجاد و فرد میتواند پس از انتخاب استان، شهرستان و بخش شکایت خود را ثبت و با انتخاب گزینه ثبت نهایی اطلاعات به مرجع رسیدگیکنندهای که انتخاب کرده ارسال و پیامکی حاوی کد رهگیری دریافت کند تا با استفاده از آن بتواند وضعیت پاسخگویی به شکایت خود را استعلام کند.
وی تاکید کرد: به شکایاتی که شخص شاکی در هنگام ثبت شکایت، مرجع رسیدگیکننده را استانداری انتخاب کرده باشد و همچنین به شکایاتی که از طریق هیأت مرکزی بازرسی انتخابات به استانداری ارسال میشود در هیأت بازرسی انتخابات استان مستقر در استانداری رسیدگی و نتیجه اقدامات و بررسی در سامانه ثبت میشود تا شخص شاکی از آن مطلع شود.