به گزارش
خبرگزاری صداوسیما،مرکز چهارمحال و بختیاری، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت:با هدف ساماندهی و نظارات بر توزیع انسولین در داروخانه ها، علاوه بر الزامی بودن ثبت اطلاعات بیمار در سامانه ttac توسط داروخانه ها، باید بیماران کارت حواله الکترونیک را از سامانه ثبت حواله الکترونیک معاونت درمان دریافت کنند.
رضامحمدی، هدف ازاجرای طرح حواله الکترونیک را ساماندهی هر چه بهتر به وضعیت توزیع انسولین در داروخانهها و کاهش مشکلات مردم اعلام کرد.
به گفته وی، بیماران نیازمند دریافت انسولین پس ازمراجعه به داروخانه، جهت دریافت حواله الکترونیک به کارشناسان معاونت درمان در شهرستانها معرفی میشوندوکارت حواله الکترونیک دریافت میکنند.
وی، داشتن حواله الکترونیک رابرای دریافت انسولین توسط بیماران الزامی اعلام و تصریح کرد: نوع انسولین مصرفی بیمار در حواله الکترونیک قید شده است و بیماران در مراجعات بعدی به داروخانهها از همین حواله استفاده میکنند مگر اینکه به صلاحدید پزشک نوع انسولین مورد نیاز بیمار تغییر کرده باشد که در این صورت نیاز به تهیه کارت حواله الکترونیک جدید خواهد بود.
معاون غذا و دارو دانشگاه تاکید کرد: کلیه داروخانههای توزیع کننده انسولین موظف به دریافت کاربری در سامانه TTAC و ثبت اطلاعات دریافت کنندگان انسولین در این سامانه هستند.
وی، قطع سهمیه انسولین داروخانههایی که کاربری TTAC را دریافت نکرده و از ثبت اطلاعات دریافت کنندگان انسولین در این سامانه خودداری کنند را قطعی اعلام کرد و افزود: سهمیه خرداد ماه تنها بر اساس گزارش گیری از سامانه TTAC است.
وی گفت:داروخانههایی که هنوز کاربری TTAC خود را فعال نکرده اند در اسرع وقت پیگیری کنند.
محمدی افزود:به طور کلی داروخانهها موظفند برای تحویل قلم انسولین، علاوه بر بحث تاییدیه بیمه و تاییدیه دریافت و ثبت نسخه آزاد در سامانه ttac، در صورتی که اولین مراجعه بیمار به داروخانه جهت دریافت انسولین است بیمار را به کارشناسان معاونت درمان برای صدور کارت حواله الکترونیک ارائه دهند.