سامانه ساتکا جهت اطلاع روزانه از وضعیت مراکز توزیع کالاهای اساسی به مردم راه اندازی شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در خصوص اقدامات انجام شده جهت تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، با اشاره به ایجاد سامانه ساتکا به نشانی www.satka.ir گفت: تمامی فرآیندهای مراجعه حضوری عوامل توزیع، حذف و تمامی فرآیندهای تامین و توزیع به صورت مکانیزه و الکترونیکی انجام میشود.
وی اضافه کرد: نحوه عملکرد دستگاههای اجرایی در هر مرحله قابل رصد و پایش است.
حسنزاده افزود: تمامی دستگاهها و سازمانها دارای یک پنل اختصاصی بوده که میتوانند همه روند توزیع را در هر مرحله شناسایی و پیگیری کنند.
وی گفت: به کمک سامانه ساتکا میتوانیم وضعیت کالا را در استان رصد و همه مشکلات را در بحث تنظیم بازار حل کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان افزود: در این زمینه هر دستگاهی که قصور یا کوتاهی داشته باشد به راحتی قابل شناسایی است.
بیشتر بخوانید:رفع موانع ترخیص ۴ میلیون تن کالا از بندر امام خمینی
وی در مورد دسترسیهای موجود در سامانه ساتکا گفت: در این سامانه هماهنگی بین دستگاههای اجرایی، از ابلاغ کالا توسط دستگاه مزبور، شناسایی انبارها، میزان موجودی انبارها به صورت آنلاین، تایید هویت عوامل توزیع به تفکیک شهرستان، ارگان، فروشگاههای زنجیرهای، دانشگاهها و…. بررسی و صدور معرفینامه از سازمان صمت، صدور حواله سازمانهای مربوطه برای توزیع، ثبت فیش بانکی پرداخت، تحویل و تخصیص کالا درب انبار و ارسال و عوامل توزیع از جمله مواردی است که در سامانه ساتکا قابل دسترسی است.