سازمان تامین اجتماعی با حدود ۵۰ درصد جمعیت کشور تعامل دارد و خدمات بیمهای و درمانی و تعهدات خود را به آنها ارائه میدهد.
وی افزود: سازمان پویا، پایدار و سر آمد نیازمند بهره گیری از دستاوردهای علمی و وسایل نوین ارتباطی و فرهنگی است.
آقای جهانی به اهمیت فعال سازی رسانه تعاملی در سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: باید در تعیین محورها و سرفصلهای تولید برنامههای رسانهای بین نوع رسانه، نوع پیام، نوع مخاطب و تولید محتوا رابطه ایجاد کرد و در برنامه ریزی، مدیریت و هدایت برنامههای تلویزیونی تعاملی به آنها توجه کرد.
وی شرکت علمی فرهنگی را با قابلیت و ظرفیتهای مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: شرکت علمی فرهنگی سازمان تامین اجتماعی میتواند مجری تولیدات و محصولات فرهنگی اجتماعی و ارتباطی سازمان باشد و به نیازهای خبری، رسانهای فرهنگی و اجتماعی سازمان پاسخ گوید.
جهانی با اشاره به طبقه بندی مخاطبان و لزوم توجه به شرکای اجتماعی و نیازهای آنان گفت: سازمان تامین اجتماعی با مخاطبان متنوع و گوناگون و طیفهای مختلف کارگری و بازنشستگی و کارفرمایی مواجه بوده و باید مخاطب شناسی، مخاطب محوری؛ مخاطب سنجی و مخاطب گرایی را اساس تولیدات فرهنگی و اجتماعی و ارتباطی خود کند.
وی به ﻣﺠﻤﻮﻋﻪﺍی ﻋﻈﯿﻢ ﺍﺯ ﻣﺮﺍﮐﺰ ﺧﺪﻣﺖﺭﺳﺎﻥ ﻭ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺑﯿﻤﻪﺍی ﻭ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺑﯿﻤﻪﺷﺪﮔﺎﻥ، ﻣﺴﺘﻤﺮیﺑﮕﯿﺮﺍﻥ، کارفرمایان و ﮐﺎﺭﺁﻓﺮﯾﻨﺎﻥ اشاره و عنوان کرد: اهداء بستههای فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ بیمهای با استقبال و رضایت بالایی در حوزههای کارفرمایی، بازنشستگی و کارگری مواجه بوده است.
مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی به طرح ۳۰۷۰ در ارائه خدمات غیرحضوری در سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد وگفت: این طرح کاهش مراجعات حضوری مردم را در سراسر کشور به شعب و کارگزاریهای تأمین اجتماعی به همراه داشته که علاوه بر تسهیل خدمت سبب کاهش اتلاف وقت میشود.
وی با بیان اینکه از تمام ظرفیتها باید در جهت تحقق اهداف و توسعه سرویسهای الکترونیکی برای سازمان تامین اجتماعی و بیمه شدگان استفاده کرد، اعلام داشت: تخصص در مدیریت تبلیغات و ارتباطات، همواره تخصصی ارزشمند بوده و زمینههای شغلی گسترده و متنوعی را برای این حوزه ایجاد میکند و باعث کاهش هزینه در طولانی مدت میشود.
در ادامه جلسه کمیته تولیدات فرهنگی، نادره رضایی، مدیر عامل شرکت انتشارات علمی و فرهنگی گفت: از اوایل سال ۱۳۹۹ زمانی که بحث الکترونیکی کردن دفترچههای بیمه درمانی تامین اجتماعی جدی شد این شرکت شروع به بررسی ظرفیتها کرد و بر اساس نتایج بدست آمده طرحهایی را از جمله انتشار تاریخ شفاهی سازمان ارائه کرد.
مدیر عامل شرکت انتشارات علمی و فرهنگی افزود: میتوانیم فرصتهای مناسب و مطلوب اجتماعی و فرهنگی را با ایجاد تولید فکر و اندیشه و بهرهگیری از تجربهها و ارتباط با مخاطبان و شرکای اجتماعی در راستای مأموریت نیازسنجی اجتماعی و پاسخگویی به نیازهای اجتماعی در قالب همافزایی و برنامههای مدون ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه از ظرفیتهای این مجموعه باید در تولید کتاب صوتی، نسخههای الکترونیک کتاب، و پروژههای مختلف استفاده کرد، گفت: ساماندهی و احیای آرشیوهای فیزیکی و دیجیتال کردن اسناد به پایان رسیده است.