رئیس شورای شهر تهران: بعد از انقلاب به موضوع مدیریت سیلاب اهمیت بیشتری داده شد و پیشرفتهای قابل توجهی صورت گرفت.
وی افزود: سابقه مدیریت سیلاب از دهه ۴۰ مطرح شده است البته کار زیادی در ان دهه انجام نشد، اما در دهه ۵۰ به دلیل افزایش درآمدهای نفتی در شهر تهران پروژههایی طراحی و برنامهریزی شد که یکی از آنها پروژه مترو و فاصلاب بود.
هاشمی گفت: مدیریت سیلاب در تهران هم بسیار مهم است، زیرا فاصله ارتفاعی تهران بسیار زیاد است و همین باعث خطرناک شدن سیل در مقایسه یا شهرهای دیگر شده است.
وی گفت: خوشبختانه در طول این مدت بعد از انقلاب موضوع سیلاب بسیار جدی گرفته شد و شاهد ساخته حدود ۵۳۰ کیلومتر از ۷۰۰ کیلومتر این شبکه مدیریت سیلاب هستیم. یعنی پیشرفت مهمی در عمق ۱۲ تا ۴۰ متری داشته ایم که معمولاً دیده نمیشود.
هاشمی افرود: مدیریت سیلاب همیشه گمنام بوده و لازم است تبلیغات بیشتری روی آن شود، زیرا زحمات زیادی درباره آن کشور میشود. زمانیکه در مترو فعالیت میکردیم شعاری داشتیم و آن این بود که دوباره آسمان آبی را به چشمان مردم برمیگردانیم و در مورد پروژه مدیریت سیلاب شعار خوبی نوشته بودند که "نگران خشم آب نباشید" به نظرم این شعار خوبی است و باید همه جا را برجسته شود.
وی گفت: تونلهای زیرزمینی با روشهای مختلف از جمله روشهای مکانیزه و دستگاههای میکرو ساخته میشود. خوب است این اقدامات نشان داده شود تا مردم متوجه فعالیت هکارانمان در این بخش شوند. هم اکنون حدود ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه در تهران داریم، اما در زیر تهران هم ۵۳۰ کیلومتر کانالهای آبی ساخته شده است که مردم آگاهی از آن ندارد.
هاشمی درباره رده سنی مدیریت در شهرداری افزود: میانگین سنی در مدیریت شهر تهران از مرز ۵۰ گذشته است. تلاش شد تا این عدد به ۴۵ سال برسد، اما هنوز محقق نشده است. البته نمونههایی وجود دارد و نیروهای جوانی در بخشهای مختلف مشغول شدهاند که همه اثار مثبتی دارند و باید این سیاست ادامه پیدا کند.
وی گفت: امیدوارم در زمان باقی مانده به پایان شورای شهر پروژههای مسئله محور در تهران افتتاح گردد. نگاه مسئله محور بسیار مهم است و باعث میشود مردم انجام کار را به خوبی حس کنند.