مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ارتباطات بهعنوان اساسیترین سرمایه روابط عمومیهای متعهد و فعال، قدرت اصلی در توسعه ادارات است.
وی به راهکارهای توسعه نقش روابط عمومی در عرصههای مختلف جامعه اشاره کرده و اظهار داشت: آموزش، ابزار اولیه برای توسعه نقش روابط عمومی است، جذب نیروهای کارآمد و متخصص، اعتماد به روابطعمومی، اعطای اختیارات لازم به روابطعمومی، بازیگر کردن روابطعمومیدر عرصههای مختلف، اجازه حضور روابطعمومی در جلسات و شوراهای سیاست گذاری و تصمیمگیری از جمله ابزارهای توسعه نقش روابط عمومی در عرصههای مختلف جامعه است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان افزود: در راهکارهای یاد شده، ابزارهایی، چون بودجه، امکانات، تجهیزات باید به روابطعمومیها داده شود که با استفاده از ابزارهای اشاره شده، شاهد بوجود آمدن روابطعمومیهای موفق ایرانی در سطح بین الملل بود.
حجتالاسلام جعفرزاده نقش روابط عمومیها در مقابله با تهاجمات فرهنگی و جنگ رسانهای را مهم ارزیابی کرده و خاطر نشان ساخت: اصولاً در تهاجم فرهنگی، اعتقادات و باورهای مردم مورد هدف قرا میگیرد و به همین دلیل این نوع تهاجم در بین انواع تهاجمات نظامی، سیاسی، اقتصادی نقش اساسی را بازی میکنند، یعنی ملتی که استقلال فرهنگی نداشته باشد به طور یقین در همه زمینههایش نیز مستقل نخواهد بود.
وی افزود: تهاجم فرهنگی بهعنوان مقدمه در تهاجم نظامی محسوب میشود و تنها مردمانی از چنین تهاجماتی پیروز از میدان بدر خواهند آمد که شناخت کاملی از فرهنگ، آداب و رسوم منطقهای و کشوری و شهری خود داشته باشد. البته مبارزه با تهاجم فرهنگی به معنای مبارزه با پیشرفت نیست بلکه به معنای دریافت پیشرفت به صورت غربال شده است، نقش اطلاعرسانی و فرهنگ سازی روابط عمومی میتواند کارکرد مقابله با تهاجم فرهنگی داشته باشد.
عضو شورای فرهنگی عمومی استان به گسترش فعالیت شبکههای اجتماعی در جهان و نقش آنان در شکل گیری افکار عمومی و ورود روابط عمومیها به این عرصه اشاره کرد و افزود: شبکههای اجتماعی یا به عبارتی «شکل گیری افکار عمومی با یک کلیک» عامل مهم در سهولت گسترش ارتباط مؤثر ادارات با مردم در شبکههای اجتماعی بوده و روابط عمومیها چارهای جز این ندارند که از شبکههای اجتماعی هم متناسب با برنامههای خود بهره برداری کنند.