رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران: در این دوره مدیریت شهری حدود ۳۰ ایستگاه مترو افتتاح شده و به نرخ امروز ۲۰ هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
وی گفت: برآورد ما در کمیسیون عمران و حمل و نقل برای تکمیل کلیه خطوط متروی تهران چیزی حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه است و ما اگر با روند فعلی جلو برویم تا ۲۰ سال آینده هم خطوط متروی تهران تکمیل نمیشود لذا هم کمک دولت لازم است و همبا اقداماتی مانند توسعه سرمایه گذاری در ۳۰۰ متری ایستگاهها میتوان تراکم را افزایش داد و درآمد آن را صرف خطوط کرد که رقم بزرگی را شامل میشود.
وی اضافه کرد: یکی از روشهایی که میتوان به تکمیل متروی تهران سرعت داد، بازنگری در طرح تفصیلی است و شورای عالی شهرسازی میتواند در این موضوع ورود کند و اصلاح طرح تفصیلی در این راستا در برنامه سوم شورا آمده است.
عضو شورای شهر تهران درباره مناسب سازی معابر و ناوگان حمل و نقل برای معلولان گفت: بحث مناسب سازی برای استفاده افرادی که معلولیت جسمی دارند و قبلا استفاده آنها از امکانات شهری مشکل بود، در دستور کار شورای شهر بوده است و یکی از کارهای خوب این دوره احداث آسانسور در ایستگاهها است، هیچ ایستگاهی بدون آسانسور بهره برداری نشد و اتوبوسها و مینی بوسهای جدید خود را باید به تجهیزاتی که تردد معلولان را تجهیز کنند.
علیخانی بر تحقق خرید ۶۳۰ واگن مترو که دولت وعده آن را داده بود، تاکید کرد و گفت: اگر از ابتدا پیگیری این خرید به عهده شهرداری بود قطعا میتوانستیم زودتر شاهد زحماتی باشیم که کشیده شده است.