معاون بیمهای سازمان تامین اجتماعی گفت:مراجعه حضوری به شعبههای تامین اجتماعی کشور با حذف دفترچههای تامین اجتماعی به میزان بیش از ۷۰ درصد کاهش یافتهاست.
وی اظهار کرد:در آبان ماه سال گذشته طرح ۳۰۷۰ در سازمان تامین اجتماعی مطرح شد و در حال حاضر بر اساس برآورد کارشناسان بیش از ۱۰۰ میلیون بار مراجعه به شعبههای این سازمان کاهش یافته است.
معاون بیمهای سازمان تامین اجتماعی ادامه داد:در ۲ سال گذشته اتفاقهای مهم و مبارکی در تامین اجتماعی در بخشهای مختلف اعم از بخش درمان، بیمه و بخش ساخت و ساز رخ داده بویژه در سال ۹۹ حذف دفترچه تامین اجتماعی در تاریخ تامین اجتماعی ثبت شد.
قریب با بیان اینکه توسعه خدمات غیرحضوری برنامه اصلی سازمان تامین اجتماعی است افزود:اجرای طرح ۳۰۷۰ برای کاهش ۷۰ میلیون مراجعه به واحدهای اجرایی مهمترین برنامه سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک سرمایهگذاری به نفع بیمهشدگان است.
وی رضایتمندی بیمه شدگان، افزایش بهره وری کارکنان و صرفهجویی در هزینهها را از مزایای توسعه خدمات غیرحضوری برشمرد و گفت: با توجه به شیوع کرونا لزوم توسعه خدمات غیرحضوری بیش از پیش احساس شد و تمامی بخشهای سازمان برای تحقق این طرح بسیج شدند.
معاون بیمهای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به خدمات ارایه شده به مستمری بگیران افزود:میزان تسهیلات مستمری بگیران در سال قبل به میزان ۱۰ برابر افزایش یافت و در بحث حقوق مستمری بگیران هم اقدام خوبی انجام شده است بطوریکه میزان دریافتی مستمری بگیران از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در سال ۹۸ به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده است.
بیشتر بخوانیم:
توسعه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی