به گفته مدیرکل آموزش و پرورش البرز مدارس و حوزه های امتحانی این استان مطابق با دستورالعمل های بهداشتی برای آزمون حضوری دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم در حال آماده سازی است.
وی بیان داشت: بر همین اساس بازدیدهای میدانی توسط کارشناسان در مدارس و حوزه های امتحانات استان آغاز شده تا تمام امور مطابق با چک لیست وزارت آموزش و پرورش و رعایت الزامات بهداشتی پیش برود.
مدیرکل آموزش وپرورش البرز از نصب تابلوهای اطلاعرسانی مبنی بر اهمیت حفظ سلامت خود و دیگران بر اساس آموزههای بهداشتی، اعلام هشدار در ورودیهای اصلی به منظور انصراف از ورود افراد علامتدار و مشکوک به کرونا، نصب پوستر و بنرهای آموزشی در تمام مسیر با تاکید بر رعایت اصول فاصلهگذاری فیزیکی و حفظ سلامت دیگران به عنوان دیگر برنامه ها برشمرد.
قاسمی، نصب پوستر نحوه صحیح شستشوی دست در تمام سرویسهای بهداشتی ، نصب علائم تعیین فاصله ایمن در محل ورود و خروج دانش آموزان و کارکنان، استفاده از بزرگترین برای برگزاری آزمون و فضای باز در صورت امکان در مناطق گرمسیر، فاصلهگذاری مناسب صندلیها را از دیگر برنامه ها ذکر کرد.
وی استفاده از لباس و حفاظت فردی توسط کارکنان خدماتی برای انجام نظافت و گندزدایی فضاهای مختلف در حوزههای امتحانی،گندزدایی کلیه سطوح دارای امکان تماس زیاد مانند تجهیزات، دستگیره درها، میز و صندلی، شیرآلات وکلیه وسایلی است که بهطور عمومی و مشترک استفاده میشود را از دیگر اقدامات عنوان کرد.
قاسمی بیان داشت: آموزش و پرورش استان البرز با تهیه و تدوین پیام و کلیپ های آموزشی و بهداشتی در بستر شبکه شاد تلاش می کند تا دانش آموزان و خانوادهها را برای حضور در آزمونهای حضوری البته با رعایت نکات اعلام شده درچک لیست بهداشتی آماده کند.
وی ادامه داد: والدین و دانش آموزان باید به این نکته مهم توجه کنند که قسمت عمده ای ازحفظ سلامت شرکتکنندگان در امتحانات حضوری به عهده خود افراد است که باید پروتکل های بهداشتی
را رعایت کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: امتحانات پایان سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشآموزان پایههای نهم و دوازدهم از ۲۷ اردیبهشت با پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت حضوری و طبق مقررات آغاز می شود.
وی عنوان کرد: پایه نهم، پایان دوره متوسطه اول است و دانشآموزان باید بر اساس نمرهای که در آزمونهای پایه نهم دریافت میکنند، تعیین سطح شوند و هدایت تحصیلی و انتخاب رشته کنند و با توجه به اینکه نمره دانش آموزان پایه دوازدهم هم تا ۳۰ درصد در نتایج کنکور آنان تأثیر خواهد داشت، بنابراین برای اینکه در این دو پایه حق دانشآموزان ضایع نشود، باید آزمونهای استاندارد و کشوری داشته باشیم.
وی گفت: براساس تصمیم وزارت آموزش و پرورش تا ۳۰ درصد از حجم کتابهای درسی برای آزمونهای پایانی دانشآموزان کاهش یافت که برای پایه دوازدهم این کاهش ۳۰ درصدی در کنکور نیز اعمال میشود.
قاسمی افزود: اولیا و دانش آموزان درآزمون حضوری پایه نهم و دوازدهم به معلمان درآموزش و پرورش اعتماد کنند زیرا شرایط آزمون را به بهترین وجه ممکن در مدارس و حوزه های امتحان آماده می کنند.
وی حفظ سلامت دانش آموزان، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را از مسائل محوری آزمون حضوری دانش آموزان دانست که برای آن درآموزش و پرورش استان البرز برنامه ریزی لازم انجام و درحال اجراست.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز به برگزاری آزمون های حضوری در سه نوبت پرداخت و افزود: آزمون دانش آموزان پایه نهم در مدارس خودشان برگزار می شود د که تعداد دانش آموزان هر مدرسه بین ۴۰ تا ۶۰ نفر است و این جمعیت در بین همه کلاس های درس مدارس توزیع می شوند.
وی با بیان اینکه حوزه های امتحانی پایه دوازدهم دراین استان به ۲ برابر افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در شرایط عادی برای امتحانات پایه دوازدهم در استان ۹۰ حوزه امتحانی پیش بینی می شد که در وضعیت کنونی بیش از ۱۸۰ حوزه، محل برگزاری امتحانات پایه دوازدهم در البرز است.
قاسمی تاکید کرد: کد ملی دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال مدارس البرز دراختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرارگرفته است تا دانش آموزانی که کرونا مثبت شده اند، مشخص شوند و برای آنان درحوزه های امتحانی پایه دوازدهم و مدارس اتاق جداگانه برای دادن امتحان پیش بینی و شناسایی دانش آموزان بیماران زمینه ای با کمک گرفتن از والدین درمدارس البرز درحال پیگیری است تا درکلاس جداگانه در امتحانات شرکت کنند.
۳۵ هزار و ۵۰۰ دانشآموزاستان البرز در امتحانات پایه دوازدهم و۳۳ هزار و ۶۰۸ دانش آموز نیز در امتحانات پایه نهم سال تحصیلی جاری به صورت حضوری شرکت می کنند.
لطف کنید دوباره فکر کنید.
حداقل بزارید امسال رو مجازی امتحان بدیم.
واقعا در این شرایط می خوایید امتحانات رو حضوری کنید ؟
با پروتکل بهداشتی ، فکر نمیکنم بریم مدرسه ولی کرونا نگیریم.
خدایا داریم میریم به کجا