نکات ساده نگهداری از خودرو در تابستان را بدانید.
به گزارش گروه وبگردی خبرگزاری صدا و سیما، گرم شدن زیاد قطعات خودرو خسارت زیادی را به وجود میآورد، پس بهتر است علاج واقعه را قبل از وقوع آن دانست و تدابیری برای نگهداری از خودرو در تابستان اندیشید.
تابستان با گرمای داغ خود هر چیزی را میتواند دچار آسیب کند و این تنها موجودات زنده نیستند که باید در برابر دمای بالای هوا از خود مراقبت کنند بلکه مواردی همچون خودرو که تمام بدنه و اجزای آن از جنسی هستند که گرما را به خود جذب میکنند از این رو گرمای بیش از حد به معنی مشکل در رانندگی شما است، ترفندهایی به شما کمک می کند تا ماشین خود را خنک نگه دارید. پس با استفاده از این ترفندها اصول نگهداری از خودرو در تابستان بیاموزید.
مهمترین نکات نگهداری از خودرو در تابستان
حرارت درونی:
دمای هوا را با پایین آوردن شیشه پنجره و ورود هوا به داخل ماشین در حین رانندگی که هوای داغ را خارج می کند و موجب چرخش هوای خنک داخل ماشین می شود، کاهش دهید، بعد از مدت کوتاهی، وقتی دمای داخل ماشین همانند خارج از ماشین شد، شیشه را بالا بکشید.
جلوگیری از سوختن دست با فرمان اتومبیل داغ:
از سوختن دستتان با این ترفند جلوگیری کنید. قبل از خروج از ماشین فرمان ماشین را ۱۸۰ درجه بچرخانید. با این روش تا وقتی شما خارج از ماشین هستید، سمتی که شما لمس می کنید، در سایه است.
ترفند خلاص شدن از بوی بد ماشین در تابستان
صندلیهای بد بو:
یک ماشین داغ به معنی یک ماشین بودار نیز است. برای خلاصی از این بوی بد یک نوار کاغذ خشک کن روی دستگاه تصفیه هوا بچسبانید وقتی که شما تصفیه هوا را روشن می کنید، رانندگی شما هم با طراوتتر می شود. یک جعبه کاغذ خشک کن زیر صندلی مسافر قرار دهید تا در طول سفر بیشترین مقدار از بیرون بردن بو را داشته باشید.
تصفیه هوای خراب:
اگر دستگاه تصفیه هوای شما خراب است یا احتیاج به شارژ دارد، از یک فن خورشیدی استفاده کنید این وسیله کوچک میتواند روی پنجره باز نصب شود، هوای گرم را همزمان با ایجاد یک جریان هوای ثابت در ماشین، خارج کند.
نکته: پنجره رنگ شده ممکن است در عملکرد این دستگاه مداخله کند.
گرمای تابستان با تایر خودرو چه میکند؟
جلوگیری از خراب شدن تایر بر اثر گرما با استفاده از یک سکه:
آماده باشید. احتمال این که تایرها در ماههای گرم تابستان خراب شوند خیلی بالاست، زیرا رانندگان اغلب با بارهای سنگین روی جادههای داغ و سوزناک هستند. تایرهای کم باد بیشتر در خطر هستند، تا زمانی که نبود فشار هوای کافی اجزای تایر را تحت فشار بیشتر قرار می دهد، اما لاستیکهای پر باد خیلی بیشتر احتمال دارد که در رگبارهای تابستانی رانده شوند.
به صورت دورهای عاج لاستیک را به وسیله چسباندن یک سکه یک پنی، به صورتی که صورت لینکلن به سمت داخل باشد، آزمایش کنید. هنگامی که سر لینکلن را دیدید، زمان تعویض لاستیکها فرا رسیده است.
نگهداری از موتور خودرو در تابستان
موتور داغ:
دمای بالا و خنک کنندگی پایین، احتمال داغ شدن موتور خودرو و کارکرد بیش از حد سیستم تصفیه هوا را بالا میبرد. اگر شما علائم داغ شدن موتور را دیدید، افزایش درجه دما، نورهای هشدار دهنده، بخاری که از زیر کاپوت بیرون می زند، ماشین را کنار بزنید و موتور را خاموش کنید.
حداقل نیم ساعت قبل از باز کردن کاپوت صبر کنید تا به طور کامل سرد شود. اگر درجه سرد کننده شما پایین است، پر کردن باک بنزین (یک قطعه پلاستیکی مات) میتواند کمک کند، اما اگر باک شما خالی است، ممکن است تراوشاتی به بیرون بپرد و به متخصص احتیاج خواهید داشت.
هوای آفتابی:
گذراندن زمان زیر آفتاب به همان میزان برای ماشین سخت است که برای خود شما در زیر آفتاب سخت است، بدین گونه که آفتاب باعث می شود رنگ و چیزهای داخلی کم رنگ شوند. برای جلوگیری از این مشکلات اگر ممکن است ماشین را در یک پارکینگ پارک کنید و زمان را در سایه، بگذرانید.