قائم مقام رئیس ساترا با تاکید بر نقش و تاثیر رسانهها در برگزاری و مشارکت پرشور انتخابات گفت: تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در رسانههای صوت و تصویر فراگیر (ساترا) قاعدهمند میشود.
در ابتدای این نشست، آقای وحید فرهمند به تشریح مجموعه اقدامات و تسهیلات سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در خصوص فعالیتهای انتخاباتی رسانههای صوت و تصویر دارای مجوز پرداخت.
در ادامه این نشست محمدرسول حاج اقلی، مدیر کل صدور مجوز ساترا، با اشاره به پیشنویس دستورالعمل «تبلیغات انتخاباتی در رسانههای صوت و تصویر فراگیر» گفت: همه رسانهها در تبلیغات انتخاباتی باید از قوانین و مقررات انتخاباتی جمهوری اسلامی ایران و مقررات ساترا پیروی کنند. وی افزود: همچنین رسانهها ملزم به استفاده از نشان «تبلیغات انتخاباتی» ابلاغ شده از سوی ساترا برای تمایز محتوای مشمول این مقررات از سایر محتواهای انتشار یافته هستند.
مدیر کل صدور مجوز ساترا همچنین بر الزامات رسانههای کاربرمحور و تسهیلات ساترا در فعالیتهای انتخاباتی تاکید کرد.
در ادامه، مدیران رسانههای ام پیفور، تماشا و دالفک و... نظرات مشورتی خود را درخصوص دستورالعمل «تبلیغات انتخاباتی در رسانههای صوت و تصویر فراگیر» مطرح کردند.