مدیر نمایشگاه رمضانی کریمه گفت: امسال نیز شاهد استقبال خوب مردم از این نمایشگاه بوده ایم و بیش از ۲ میلیون نفر از آن بازدید کرده اند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته به عنوان اولین و تخصصیترین نمایشگاه مجازی حوزه پوشاک اسلامی کار خود را آغاز کرد، گفت: راهاندازی سامانه کمک کرد عدالت توزیع کالاهای حجاب در کشور محقق و مشکل کمبود سکوی عرضه و نظام توزیع کاهش پیدا کند.
وی با بیان اینکه گستردگی خرید از ۲۵ استان بود افزود: امسال روند بازدید و خرید مجازی نسبت به سال گذشته روند رو به رشدی داشته و بازدید از سایت نسبت به زمان مشابه در سال قبل افزایش یافته است.
سلیمانی افزود: حجاب یکی صنایع فرهنگی ماست که به عنوان کالاهای فرهنگی قرار نمیگیرند که به آن به عنوان یک کالای رقابتی در بازارهای جهانی نگاه شود. این نمایشگاه با دائمی شدن به کالاهای حجاب کمک کند که در فهرست کالاهای فرهنگی قرار بگیرند.
وی با اشاره به نمایشگاههای پوشاکهای اسلامی که در سراسر دنیا برگزار میشود خاطر نشان کرد: ایران جزو کشورهای مسلمانی است که هنوز نتوانسته آمد به شایستگی در این نمایشگاهها حضور پیدا کند و ظرفیتهای ایران در حوزه پوشاک اسلامی ناشناخته مانده است.
مدیر نمایشگاه رمضانی کریمه تصریح کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه گسترش ظرفیتهای عفاف و حجاب در کشور، فرهنگ سازی پوششهای اسلامی، ترویج و معرفی پوششهای اسلامی مناسب و ایجاد انگارههای مناسب پوشش عفیفانه برای بانوان عفیف ایرانی و اسلامی است.
سلیمانی گفت: نمایشگاه رمضانی کریمه در گام بعدی اقدام به تاسیس سامانه دائمی فروش محصولات عفاف و حجاب میکند تا تولیدکنندهها و مصرف کنندگان بتوانند فارغ از مشکلات خرید فروش حضوری، محصولات خود را حتی در شرایط قرنطینه نیز عرضه و تهیه کنند.
وی افزود: ۳۰ درصد تولید کنندگان دغدغهمند با بنیههای ضعیف در شرایط کرونا ورشکست شدند و شرایط موجود شرایط سختی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده است و تعداد زیادی از آنها در حال ورشکستگی و تعطیلی کسب و کارشان هستند و در پی این اتفاق نیز تعداد زیادی از کارگران بیکار خواهند شد. این مهم نشان دهنده الزام دائمی شدن نمایشگاه است.
این فعال حوزه پوشاک اسلامی تصریح کرد: یکی از نقاط ضعفی که در حوزه پوشاک اسلامی وجود داشت، استفاده حداقلی از محصولات فناورانه است که البته در سالهای اخیر پیشرفتهای خوبی در این حوزه انجام شد.
این کارشناس حوزه مد و لباس با اشاره به این موضوع که نمایشگاه رمضانی پوشاک اسلامی و نمایشگاههای بهاره دو رویداد مقطعی در حوزه پوشاک اسلامی است گفت: نمایشگاه مجازی به خریدار و فروشنده امکان خرید آسان و مناسبتر را میدهد و با نظارتهایی که نسبت به قیمتها انجام میشود خریداران هم از خرید خود مطمئنتر هستند.
مدیر نمایشگاه رمضانی کریمه تاکید کرد: این نمایشگاه در پنج بخش چادرهای مهمانی و اجتماع، مانتو و عبایای اسلامی، شال و روسری، لباسهای کودک و نوجوانان و ملزومات حجاب است. بر اساس سند راهبردی سامانه حجاب در این نمایشگاه، هر آنچه یک بانوی مسلمان بتواند در اجتماع از آن استفاده کند، موجود است.
وی تاکید کرد: در این نمایشگاه سعی میشود، گامهای موثری برای تعمیق الگوهای عفاف و حجاب در سطح جامعه و ارتقای فرهنگ مصرف کالای ایرانی و جایگزین کردن پوشش اسلامی ایرانی بهجای پوشش نامتعارف بهمنظور فعالسازی همه ظرفیتهای موجود حوزه طراحی و تولید محصولات عفاف و حجاب برای ایجاد جهش در تولید کشور در شرایط کرونایی و همچنین تحقق منویات مقام معظم رهبری در دستیابی به سبک زندگی اسلامی ایرانی برداشته شود.
سلیمانی افزود: جا دارد از اعضای هئیت مدیره انجمن تولید کنندگان محصولات حجاب که سال گذشته حمایت ویژهای از سایت حجاب ۹۹ داشتن تقدیر و تشکر کنیم. به همت دوستان و همکاران مان در انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب هم سایت bazarehijab.ir امسال برای نمایشگاه عفاف و حجاب راه اندازی شده است.
وی تاکید کرد: علاقه مندان میتوانند تا ۲۴ اردیبهشت و همزمان با عید سعید فطر با مراجعه به پایگاه اینترنتی نمایشگاه مجازی محصولات حجاب و عفاف رمضان ماه مبارک رمضان www.hijab۹۹.ir از محصولات شرکتهای فعال حوزه حجاب و عفاف بازدید کنند.