معاون امور استانهای ستاد همکاریها روند برگزاری نشستهای برخط آشنایی با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را برای عموم فرهنگیان تشریح کرد.
حجت الاسلام حسین درودی خاطرنشان ساخت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با طرح مدرسه صالح، به عظمت و عزت صلاحیت علم آموزی معلم اشاره دارد، چرا که معلم را نماینده خالق هستی معرفی میکند، زیرا معلم صالح پروردگار عالم را بدون عیب و نقص معرفی میکند، از این جهت دانش آموزان هیچگاه شکست و ناکامی خود را به خداوند قادر نسبت نمیدهند.
معاون امور استانهای ستاد همکاریها بیان داشت: چنین دانش آموزانی در گام اول انقلاب افتخارات جهانی به بشریت اهدا نموده اند، به همین جهت برای بر آورده شدن انتظارات مدرسه صالح در گام دوم انقلاب، گزارشی از نشستهای آنلاین آشنایی با سند تحول بنیادین برای فرهیختگان فرهنگی در سال گذشته را به اطلاع میرسانیم.
وی افزود: سند تحول بنیادین آموز ش و پرورش بعد از یک فراز و فرود و مطالبات پیوسته ده ساله مقام معظم رهبری ازسال ۹۰ تا ۹۹ چهره انتظار به خود گرفته بود، بر این اساس با یک اقدام جهادی طی ۳۳۳ نشست آنلاین از طریق فضای مجازی محتوای این سند برای بدنه آموزش و تشریح و در قالب کارگاه هی مجازی تدریس گردید ومبانی سند و راهکارهای آن برای همکاران از ستاد تا به صف و هم چنین برخی ائمه جمعه کشور و سایر علاقمندان به مباحث فرهنگی صورت گرفت.
لبیک به مطالبه مقام عظمای ولایت
وی هدف از این اقدام جهادی را لبیک به مطالبه مقام عظمای ولایت دانستند و گفت؛ مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان اهتمام داشتند که این سند را بدنه آموزش و پرورش بخوانند و کلید واژه معظم له در این موضوع عبارت بود از اینکه، "به گونه ایی عمل کنید که این سند را بدنه آموزش و پرورش بخواند، بنیوشند، بدانند در آموزش و پرورش قرار است چه کاری انجام شود" وکلید واژه نیوشیدن از عمق مطالبه معظم له خبر میداد لذا در پی این فرمان حکیمانه سند مورد مطالعه عمیق و دقیق قرار گرفت تا آنجا که با رغبت جهادی برای بدنه آموزش و پرورش تدریس گردید.
سبک انتخابی دروس
استاد تدریس این دوره آموزشی در ادامه به شیوه تدریس این سند اشاره کرد و گفت؛ در هر نشست ابتدا بخشی از مطالبات مقام معظم رهبری بصورت مختصر آماده سازی میشود و سپس آیه ایی از قرآن کریم که احتمال برداشت پیام متناسب با متن سند را داشت آورده شده و در ادامه به تبیین و تشریح مفاد سند با رعایت حقوق امانت محوری برای مخاطب ارائه میگردید.
بازه زمانی تدریس سند
وی خاطرنشان ساخت؛ مجموعه دروس بصورت فشرده با میانگین زمان ۱۰ دقیقه در هر جلسه در یک بسته آموزشی در ۳۳۳ نشست از اوایل سال ۱۳۹۹ لغایت پایان فروردین ۱۴۰۰ به پایان رسید که این سلسله مباحث بصورت پیوسته برای بیش از ۲ هزار نفر از فرهنگیان از طرق آنلاین و بارگذار مباحث بیان شد.
اهمیت این سند در پیشبر تعلیم و تربیت
حجت الاسلام درودی در ادامه به اهمیت این سند در پیشبر تعلیم و تربیت کشور اشاره کرد و گفت؛ مقام معظم رهبری در باره سند تحول جملاتی نغز و راهبردی دارند و آن را به ریل گذاری تعلیم و تربیت تعبیر نموده اند و تاکید فرموده اند: این سند یک ریل گذاری است – این سند فعلا در اختیار ماست – این سند دفعی الوجود نبود – این سند کار میخواهد – این سند را باید فراتر از آداب رسوم اداری پیگیری کرد- این سند سند بسیار خوبی است ...)
وی تاکید کرد؛ این توصیثههای حکیمانه را باید هر یک از فرهیختگان فرهنگی در آن غور نماید که چگونه نظام تعلیم و تربیت اسلامی را در تراز انقلاب اسلامی در آیینه باطن هر مربی و متربی آرایش داده و قلب او را به ساحل آرامش علم نافع رهنمون میگردد.
استقبال مثل زدنی فرهنگیان
معاون اموراستانهای ستاد همکاریها به استقبال زاید الوصف فرهنگیان از طرح این مباحث پرداخت وگفت؛ پیگیری جهادگونه فرمایش عظمای ولایت برای برخی فرزانگان فرهنگی در کانالهای اطلاع رسان داخلی و هم چنین سامانه شاد، به حدی جالب و جاذب بود که با تشویق و ترغیبات علمی خودشان به گوینده دروس انگیزه مضاعف، و همین هم افزایی علمی در این فعالیت مشارکتی باعث انسجام و اتحاد در جلسات بدون وقفه سند گردید که در حال حاضر نیز عامل تدریس مرحله دوم سند از طریق پاورپوینت در پی داشته است.
خداقوت و تشکر بابت انتشار این خبر
پوست چیان هستم خبرنگار سابق ایرنا و کارشناس ارتباطات و اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاری حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش / ممنون میشم اگر بتوانیم مستقیم و مطلوب تر همکاری داشته باشیم/ ممنون میشم با بنده تماس داشته باشید، پیشاپیش سپاسگزارم
09122512368 و مجازی 09356497839