در نشست مشترک رییس جهاددانشگاهی با مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران بر استفاده از ظرفیتهای فناورانه جهاددانشگاهی برای حل مشکلات راهآهن تأکید شد.
آقای دکتر طیبی در این نشست مشترک فلسفه اصلی تشکیل جهاددانشگاهی را الگوسازی توان فناوری کشور در فناوریهای موردنیاز اعلام کرد و گفت: ورود به صنعت حملونقل شهری و بینشهری از اولویت اصلی جهاددانشگاهی است و این نهاد آمادگی کامل برای برقی کردن خطوط ریلی و طراحی و ساخت واگنهای برقی پرسرعت را دارد.
وی بابیان اینکه با توجه به اهداف برنامه ششم توسعه تجهیزات موردنیاز صنعت حملونقل ریلی باید ۸۵ درصد بومی و ساخت داخل شود تأکید کرد: جهاددانشگاهی آمادگی دارد مسؤولیت انتقال و بومیسازی فناوری در صنعت ریلی کشور را بپذیرد.
رییس جهاددانشگاهی افزود: هم اکنون با بومیسازی فناوری یک رام قطار هفت واگنه درون شهری (مترو) جهاددانشگاهی در کنار شرکتهای بزرگ دنیا امکان طراحی و ساخت سیستم رانش واگنهای مترو و برقی را در اختیار دارد.
آقای دکتر رسولی نیز در این نشست مشترک با اشاره به تحقق اهداف شعار سال تأکید کرد: در شرکت راهآهن جمهوری اسلامی مرکز جهادی پیشرفت با حضور متخصصین و صاحبنظران برروی ۳۰ مسأله اولویتدار راهآهن تمرکز شده و با بررسی دقیق دنبال راهحلهای پیشنهادی هستند.
مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی با حضور خود در راه آهن میتواند منشاء کارهای عملیاتی بزرگ در راه آهن کشور باشد افزود: این آمادگی وجود دارد تا از ظرفیتهای فناورانه جهاد دانشگاهی برای حل مشکلات راه آهن استفاده کنیم.
گفتنی است، در ادامه این نشست مشترک با ارائه دستاوردهای فناورانه جهاددانشگاهی پیشنهاد طراحی و ساخت قطار پرسرعت برقی ارائه و مقرر شد کمیته مشترک جهاددانشگاهی و راه آهن برای ساخت قطار پرسرعت برقی تشکیل و یک پیشنهاد جامع برای طرح آماده شود تا طرح در حداقل زمان ممکن عملیاتی شود.
همچنین آقای دکتر طیبی با همراهی مدیرعامل راه آهن و هیأت همراه از مرکز جهادی پیشرفت بازدید کردند و در جریان روند فعالیتهای این مرکز قرار گرفتند.