معاون امور رادیویی رگولاتوری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از الکترونیکی شدن ارائه خدمات ورود، خرید و فروش و یا تولید و فروش تجهیزات رادیویی خبر داد.
وی افزود: در صورتی که اطلاعات ثبت شده مربوط به مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره با اطلاعات ارسالی به سازمان برای دریافت پروانه مغایرت داشته باشند، دارندگان پروانه علاوه بر تکمیل اطلاعات، بایستی تقاضای تغییر پروانه را نیز به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال کنند.
محسنی درباره نحوه ورود به سامانه اظهار کرد: دارندگان پروانه با حساب کاربری که پیش از این از سامانه ثبت سفارش، ترخیص و تایید نمونه تجهیزات فاوا دریافت کردهاند میتوانند وارد سامانه شده و اطلاعات خود را تکمیل کنند.
وی افزود: دارندگان پروانه عرضه خدمات ورود، خرید و فروش تجهیزات رادیویی یا پروانه تولید و فروش تجهیزات رادیویی که پیش از این نام کاربری دریافت نکردهاند و همچنین متقاضیان دریافت هر یک از پروانههای ذکر شده بایستی ابتدا با مراجعه به سامانه ثبت سفارش، ترخیص و تایید نمونه تجهیزات فاوا در بخش خدمات الکترونیک پایگاه اطلاعرسانی رگولاتوری، حساب کاربری دریافت کنند.
معاون امور رادیویی رگولاتوری تاکید کرد: از این پس درخواستهای صدور، تمدید، تغییر و لغو پروانههای عرضه خدمات ورود، خرید و فروش تجهیزات رادیویی و یا تولید و فروش تجهیزات رادیویی در سامانه ارائه خدمات ورود، خرید و فروش/تولید و فروش تجهیزات رادیوئی بررسی میشود.
وی درباره متقاضیانی که درخواست و مدارک خود را قبل از ۷ اردیبهشت ماه جاری ارسال کردهاند گفت: روند تمدید و تغییر پروانههای این دسته از متقاضیان مانند روال قبل انجام میشود، ولی دارندگان این پروانهها نیز بایستی اطلاعات درج شده در سامانه ارایه خدمات ورود، خرید و فروش و یا تولید و فروش تجهیزات رادیویی را تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ کامل کنند.