جانشین رئیس پلیس راهور گفت: خستگی، خواب آلودگی و صحبت با تلفن همراه توسط راننده، مهمترین عوامل در تصادفات جادهای هستند.
وی اضافه کرد: پیش بینی میشود با انجام پروژه مدیریت سرعت در ایران که در ۳ استان کشور و ۶ محور مختلف از جمله کریدورهای شرقی، غربی و جنوبی و شمالی محسوب میشوند اجرایی خواهد شد و در پایان اجرای این پروژه و ماموریت ها، شاهد کاهش ۵۰ درصدی تصادفات در محورهای انجام شده باشیم.
جانشین رئیس پلیس راهور ادامه داد: نقش سرعت در وقوع تصادفات به مقوله قرار گرفتن راننده در منطقه عدم فرار بر میگردد به طوری که راننده در هر حال قرار بگیرد اجتناب از تصادف در آن منطقه غیر ممکن است، اما هرچه بتوانیم فضای منطقه عدم فرار را کوچکتر کنیم راننده کمتر در معرض خطر قرار میگیرد.
سردار حسینی بیان کرد: در تعیین این فضا مولفههای مختلفی وجود دارد که مهمترین مولفه در تعیین فضای منطقه عدم فرار، زمان عکس العمل راننده است که زمان عکس العمل یک اتفاق و طبیعی در هر فرد و هر شخصی محسوب میشود.
جانشین پلیس راهور گفت: نکته بعدی وضعیت فنی وسیله نقلیه در لحاظ سیستم ترمز باید مناسب باشد و این بخش مهمترین مولفه در این پروژه محسوب میشود و از سوی دیگر مدیریت سرعت هم در این حوزه نقش بسزایی در تعیین میزان منطقه عدم فرار دارد.
وی گفت: علاوه بر کنترل موقعیت توجه به رفتار راننده نیز باید انجام شود چرا که بخش قابل توجهی از تصادفات در طول سال گذشته، نشان از بی توجهی، خستگی و خواب آلودگی و صحبت با تلفن همراه بوده است که باید با جدیت و حساسیت این موضوع را پیگیری کنیم