مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو، از تولید و عرضه ۵۰ هزار دستگاه تارا در سال جاری خبر داد.
مقیمی با بیان اینکه از سال گذشته با همکاری سازمان استاندارد، شناسایی موانع آغاز شده و بخشی از آن نیز رفع شده است، بر ادامه این روند در سال جاری تاکید کرد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ضمن ارایه گزارشی از عملکرد سال گذشته و برنامههای امسال این خودروساز، گفت: ایران خودرو، در سال گذشته با افزایش ۳۵ درصدی تولید در بخش سواری و افزایش ۶۷ درصدی در بخش خودروهای تجاری و سنگین نسبت به سال ۹۸، شعار جهش تولید را با تکیه بر توان داخلی محقق کرده است. در این میان خودروهای مونتاژی سهم اندکی در تولیدات سال گذشته داشتهاند.
مقیمی از افزایش و بهبود تیراژ تولید در آغاز سال کاری ۱۴۰۰ و تا روز ۲۴ فروردینماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در این مدت بیش از ۱۷ هزار دستگاه خودرو تولید شده که ۴۱۶ درصد افزایش را نشان میدهد. در همین بازه زمانی و با ادامه تحویل در تعطیلات نوروز امسال، میزان تحویل به مشتریان نیز رشد چند برابری را تجربه کرده است؛ از ابتدای امسال تا ۲۴ فروردین بیش از ۳۲ هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان دادهایم.
وی تولید محصول با اشتراک بالای قطعه را راهبرد ایرانخودرو در توسعه محصول دانست و گفت: اشتراک در قطعات، مقیاس تولید را افزایش داده و سبب مدیریت زمان و هزینه سرمایهگذاری و در نهایت به کاهش قیمت تمام شده تولید و ایجاد مزیت رقابتی برای محصولات ایرانخودرو خواهد شد.
رئیس سازمان ملی استاندارد هم در این نشست، محصول جدید ایرانخودرو را بسیار باکیفیت توصیف کرد و گفت: «تارا»، راحتی و ایمنی بالاتری نسبت به سایر خودروها دارد.
آقای غلامرضا شریعتی با اشاره به دستاوردهای اخیر ایرانخودرو در بخشهای مختلف تحقیقات، طراحی موتور، گیربکس و محصول جدید، افزود: رشد و توسعه در این شرکت شتاب گرفته و پس از گذشت سالهای متمادی، محصولی را تولید کرده که توانسته پنج ستاره کیفیت را دریافت کند. این کاری بسیار ارزشمند است؛ دناپلاس اتوماتیک ساخت داخل نشانه امیدوارکنندهای در توسعه صنعت خودروی کشور به شمار میرود.
وی ضمن تقدیر از اقدامات جهادی و زیرساختی اخیر ایرانخودرو یعنی ساخت موتور سهاستوانه داخلی با استانداردهای روز دنیا، بهینهسازی و بهروزآوری محصولات کنونی و ارتقای سطح استاندارد آنها را اقدامی جامع و برنامهریزیشده خواند و گفت: محصولاتی که امسال و سالهای آینده به بازار عرضه خواهد شد، نشاندهنده مدیریت جهادی در صنعت خودرو است. حرکتی که با تکیه بر دانش داخلی و توان شرکتهای دانشبنیان و جوانان تحصیلکرده آغاز شده را حمایت میکنیم تا این حرکت شتابان و روبهرشد، ادامه یابد.