ماهیت فرا استانی طرح های راهسازی در خوزستان
طرح های راهسازی در خوزستان ماهیت فرا استانی دارد و نیازمند مساعدت همه جانبه است.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اینکه راههای ارتباطی خوزستان در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارند اظهار داشت: محورهای استان محصولات کشاورزی، صنایع و بنادر را به سراسر کشور انتقال میدهند و تمام مردم کشور از این راهها منتفع میشوند.
علی عیدی وندی به نقش انکارناپذیر راههای مواصلاتی استان در رونق تولید و توسعه اقتصادی کشور گفت: وجود بنادر مهم در خوزستان باعث شده تا مواد اولیه صنایع و بر خی مایحتاج مردم از این طریق وارد کشور و با استفاده از راههای ارتباطی استان به سراسر کشور منتقل شوند.
وی اظهار داشت: محور اهواز، غیزانیه، هفتگل، باغملک، ایذه یکی از این راههای ارتباطی است که مسافت آن ۱۸۰کیلومتر و احداث باند دوم آن در قالب هفت پروژه توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل فعال است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: این پروژهها شامل محور غیزانیه-هفتکل حدود ۳۴ کیلومتر، ورودی و خروجی هفتکل دو قطعه که قطعه اول چهارکیلومتر و قطعه دوم سه کیلومتر، محور هفتکل-باغملک به طول ۶۴ کیلومتر، محور باغملک تا بارانگرد یک قطعه به طول۱۰ کیلومتر و ورودی ایذه یک قطعه به طول ۷ کیلومتر است.
وی عدم تخصیص اعتبارات و کمبود قیر مورد نیاز را دو موضوع مهم و کلیدی در بحث عملیات اجرایی جادهها برشمرد و گفت: از دی ماه سال گذشته عملیات روکش آسفالت به کندی پیش میرود به این دلیل که شرکتهای قیرسازی حاضر نیستند با اوراق به ما قیر دهند و فقط در برابر پول نقد قیر میفروشند.
بیشتر بخوانید:کمبود اعتبار، مشکل اغلب پروژههای خوزستان
عیدوندی بیان کرد: دولت از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ به منظور خرید قیر اوراقی را در اختیار ما قرار داده است، اما شرکتهای تولید کننده قیر این اوراق را نمیپذیرند؛ چرا که باید این اوراق را در بازار بفروشد.
محور اهواز، هفتکل، باغملک، ایذه به شهرکرد، اصلیترین محور ارتباطی خوزستان به استانهای چهارمحال و بختیاری و اصفهان محسوب میشود.