بهره مندی ۲۴ هزار نفر از صدای مشاور
۲۴ هزار در چهارمحال و بختیاری از خدمات مرکز "صدای مشاور" بهره مند شدند.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما، مرکز چهارمحال و بختیاری، مدیر کل بهزیستی استان گفت:در ایام شیوع کرونا و با افزایش ساعات کار صدای مشاور خط ۱۴۸۰ و فعالیت در روزهای تعطیل، مشاوران مرکز به ۲۴ هزار و ۱۰۰ تماس تلفنی مشاوره دادند.
نرگس محمدی افزود:ارائه خدمات مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ با هدف ارتقاء سطح سلامت و بهداشت روان آحاد جامعه و کاهش آسیبهای فردی، خانوادگی و اجتماعی توسط مشاوران تخصصی انجام شده است که با توجه به سهولت دسترسی، گمنام بودن تماس گیرنده و ارایه خدمات به افرادونواحی خارج از دسترسی جغرافیایی نسبت به مشاوره حضوری ازاستقبال بیشتری بین مردم برخوردار بود.
محمدی با اشاره به فعالیت بیست مرکز سلامت روان، ۳۷ مرکز مشاوره عمومی و ۱۶ مرکز مشاوره تخصصی در استان افزود:با مراجعه ده هزار و ۸۱۲ نفر به مراکز مشاوره استان ۲۲ هزار جلسه مشاوره حضوری برای ارائه راهکار و رفع مشکلات خانوادگی، تربیتی و تحصیلی مراجعان ارائه شده است.
وی همچنین گفت:دو هزار و ۱۰۲ نفر، از طریق مراکز سلامت روان استان آموزشهای لازم را در زمینه مهارتهای زندگی، فرزند پروری، پیش از ازدواج و زندگی خانواده را کسب کردند.