رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ: به دلیل خاموشی شبکه معابر تهران در بهمن سال گذشته ۲۶ نفر جان خود را در بزرگراهها و خیابانها از دست دادند.
وی ادامه داد: در سال گذشته حدود ۴۰ درصد از تصادفات مربوط به عابران پیاده بود گرچه اقدامات زیادی توسط شهرداری تهران صورت گرفت تا این سهم را کاهش دهد و خوشبختانه میزان تصادفات در بخش عابران پیاده نسبت به سالهای گذشته ۸ درصد کاهش پیدا کرد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: در بخش موتورسیکلت نیز ۴۴ درصد از حوادث را به خود اختصاص داد که نسبت به سالهای گذشته هشت درصد شاهد افزایش تصادفات در بخش موتورسیکلت بودیم.
سردار حمیدی افزود: با توسعه بیماری کرونا و کاهش استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی میزان تردد با موتورسیکلت تا ۱۵ درصد افزایش داشت.
وی در خصوص خاموشیهای معابر تهران گفت: البته آمار تلفات به دلیل خاموشی شبکه معابر افزایش داشت، اما بعد از گذشت زمانی که روشناییها کم کم بازگشت آمار تلفات و تصادفات کاهش یافت.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: متاسفانه کارتن خوابها نیز که جزو عابران پیاده نیز حساب میشوند سهم زیادی در این تلفات داشته اند.
سردار حمیدی در خصوص کارتن خوابها و معتادان متجاهر گفت: تلاشهای زیادی برای جمع آوری آنها صورت گرفته است، اما کافی نیست و باید تلاشها زیاد شود.
وی افزود: با توجه به افزایش تردد موتورسیکلت سواران حوادث آنها رو به افزایش است و رعایت قوانین و مقررات ضامن سلامتی آن هاست.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: برخورد با تخلفات حادثه ساز، ساماندهی شبکه معابر و مسافر، برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف از جمله اولویتهای راهور در سال ۱۴۰۰ است گرچه با اجرای طرح موتوریار بایستی حدود ۳۷ هزار موتورسیکلت در پارکینگ متوقف میشد، اما با آموزش و ارشاد موتورسیکلت سواران این موضوع منتفی شد.
سردار حمیدی افزود: در سال ۱۳۹۹ میزان تصادفات روند کاهشی داشت و تعداد تصادفات به ۵۶۰ نفر رسید که نسبت به سالهای گذشته کمتر شده بود و امیدواریم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان و موتورسیکلت سواران در سال ۱۴۰۰ بیشتر رعایت شود.