خادمان بارگاه رضوی با زائران از راه عطوفت و مهربانی رفتار کنند.
آیت الله سیدجعفر سیدان در دوره آموزشی تربیت مدرس اخلاق خدمت در آستان قدس رضوی در بنیاد پژوهشهای اسلامی این آستان مقدس افزود: صبوری ، سعه صدر ، برخورد مناسب با زائر ، پاسخگویی همراه با محبت، مروت داشتن و پرهیز از تندخویی، از خصوصیات اخلاقی لازم برای خدمت به زائران است.
وی گفت: حتی اگر خادمان با زائرانی مواجه می شوند که مرتکب خطا و اشتباهی شده اند باید از راه عطوفت و مهربانی با او رفتار کنند تا همین شیوه برخورد نیز الگوی رفتاری و آموزشی برای آن زائر باشد.
این استاد حوزه علمیه خراسان، افزود: بیشتر خادمان در حرم مطهر امام رضا(ع)، ویژگی ها و خصوصیات اخلافی مورد نیاز برای خدمت به زائران این بارگاه نورانی را دارند
آیت الله سیدجعفر سیدان از برگزاری چنین دوره های تربیتی برای ارتقای روحیه خدمت خادمان به زائران استقبال و ابراز خرسندی کرد.
ا