گلستانی ها پارسال بیش از ۲۷ هزار و ۵۰۰ بار با سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت تماس گرفتند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گلستان مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استاندار گلستان با بیان اینکه مرکز ارتباط مردمی سامد، بستر توسعه تعاملات بین مردم و دولت است خبر داد: سال گدشته ۲۷ هزار و ۵۱۱ مورد تماس تلفنی مردم با سامانه ۱۱۱ پاسخ داده شد که از این تعداد ۱۷ هزار و ۳۵۶ مورد آن برای رسیدگی ثبت شده است.
امیر محمدپور افزود : مرکز ارتباط مردمی سامد، نماد پاسخگویی دولت به مردم است و طرح مشکلات مردم از طریق تلفن ۱۱۱ صرفه جویی در هزینه های زمانی، مالی بدون نیاز به مراجعه حضوری و تنها از طریق کد رهگیری دریافت شده را در پی دارد.
وی ادامه داد: به منظور رسیدگی به درخواست های مردم و افزایش رضایتمندی بر اساس برنامه زمانبندی مشخص مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی استان گلستان با حضور در محل سامانه سامد به صورت خط مستقیم پاسخگوی مشکلات شهروندان در استان هستند.
محمدپور افزود: در سال گذشته در مجموع مدیران استان با ۲۹۰ بار حضور در سامانه پاسخگویی سامد، تعداد ۲ هزار و ۲۷۱ تماس مردمی ثبت شده را پیگیری کردند.
وی در خصوص بیشترین درخواست های مردمی ثبت شده در سامانه سامد هم گفت: به ترتیب تقاضای دریافت وام قرض الحسنه با یک هزار و ۴۵ مورد ، کمک مالی برای امرار معاش با ۵۲۱ مورد، اشتغال با ۲۸۳ مورد و کمک مالی برای درمان و تحت پوشش قرار گرفتن با ۲۲۵ مورد موضوع بیشترین تماسها بوده است.
مدیرکل دفتر بازرسی با اشاره به تعدد حضور دکتر حق شناس، استاندار گلستان در مرکز سامانه سامد افزود: استاندار شخصاً علاوه بر پاسخگویی به تلفن های مردمی و رسیدگی به درخواست های مطروحه،همواره بر حل مشکلات مردم در کمترین زمان ممکن توسط مدیران دستگاه های اجرایی تاکید دارد.