مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی با بیان اینکه در نوروز خدمات تلفنی مشاوره ۱۴۸۰ به طور مستمر به مردم ارائه خدمت می کند، گفت: خطوط تلفنی ۱۴۸۰ از ۸ صبح تا ۱۲ شب آماده پاسخگویی به هموطنان در کشور است.
وی اضافه کرد: خطوط تلفنی ۱۴۸۰ از ۸ صبح تا ۱۲ شب آماده پاسخگویی به هموطنان در سراسر کشور است. همچنین به جهت اینکه انتظار افراد برای دریافت خدمات مشاوره کاهش یابد، به افرادی که درخصوص تنشهای روانی ناشی از کرونا دارای پرسش هستند خط ویژهای برای کرونا تعریف شده که به آن خط تلفنی (۱۴۸۰ با شمارهگیری کد ۹) ارجاع شده و مشاوره را دریافت میکنند.
آقای وحیدنیا در پاسخ به این سوال که چند نیرو در سامانه مشاوره تلفنی ارائه خدمت میکنند؟ گفت: ۴۶۰ نیروی تخصصی فوق لیسانس و دکترا که دورههای آموزشی تخصصی و دورههای بازآموزی را نیز طی کردهاند در این زمینه فعالیت میکنند. به تناسب شرایط بحران و نیازها در شرایط پسا بحران آموزشهای این افراد نیز به روز میشود.
وی ادامه داد: به دلیل اینکه ممکن است تماسهای تلفنی در ساعات مختلفی از روز اتفاق بیفتد، در برخی از زمانها میزان تماسها بیشتر و در برخی از زمانها میزان تماسها کمتر است. پاسخگویی به تماسها در اغلب استانها حد مطلوب است لیکن در صورت افزایش تقاضا قابلیت تامین خدمات وجود داشته و پیش بینیهای لازم انجام شده است.
مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی گفت: ناگفته نماند که حدود ۴۷ خط ۱۰ رقمی مشاوره تلفنی نیز در سراسر کشور وجود دارد که مراکز مشاوره تحت نظارت از این خطوط برای تامین خدمات تلفنی برای مخاطبین خود استفاده میکنند.
آقای وحیدنیا درباره مشاورههای حضوری در ایام نوروز نیز افزود: مراکز غیردولتی تحت نظارت سازمان به تبع نیاز بخشهای مختلف مکلف به تامین خدمت هستند و اینگونه نیست که سرویس خدمات اجتماعی در این ایام متوقف شود.